Bu site çerezler kullanmaktadır. Sitede gezinmeye devam ederek, çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazlası

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:TR] [cle1: SECONDES Lang:TR]

15-18 KASIM 2018

Australia-Rally_597x350

KENNARDS HIRE RALLİSİ AVUSTRALYA

SEZON SONUNDA YÜKSELİŞTE!

Citroën Total Abu Dhabi WRT ekibin yılın ikinci yarısında gösterdiği gelişmeyi bir kez daha sergileyen Mads Østberg ve Torstein Eriksen sayesinde Avustralya'da bu sezon beşinci defa podyuma çıktı.



YARIŞIN HİKAYESİ

İskandinavya'nın yüksek hıza elverişli yollarında büyüyen Mads Østberg kendini akan, hızlı yollarda düzenlenen rallilere hep yakın hissetmiştir ve Avustralya da kesinlikle böyle bir etkinlik. Son WRC macerası olan Waless Rally GB'den beri yarışlara uzak kalmasına rağmen Norveçli yarışçı Cuma günkü en uzun test olan SS3'te (Sherwood - 26,68 km) yarışta birinciliği alıp gün sonuna kadar bırakmayarak bunu  herkese hatırlatmakta gecikmedi. Yarışın ilk ayağında Craig Breen de etkileyici bir performans sergiledi. Sherwood'daki ilk turda takım arkadaşının arkasından gelen İrlandalı yarışçı podyumdaki yerini ikinci turda alarak C3 WRC'nin bu yol yüzeyinde Avrupa'daki testlerde tekrarı zor olan dengesini gözler önüne serdi. Yetenekli bir eski kart yarışçısı olan Craig çoğunluğu asfalt üzerinde olan süper-özel aşamadaki iki turda da kendini gösterip açılış ayağını ikincilikle bitirdi. Ne yazık ki yarış ikinci günün başlamasıyla farklı bir yöne doğruldu. Başta gazın açık konumda takılması gibi küçük bir sorun meydana geldi. Sonra ise arka süspansiyona zarar veren kendini küçük ama maliyeti büyük bir hata onuncu sıraya gerilemesine yol açtı. Tüm bunlar gerçekleşirken Mads atağa geçen rakipleri ile arasında mesafe bırakmaya çalışıyordu; ancak ikinci günün üçüncü aşamasından (SS11) sonra birinciliği bıraktı. Podyum için doğrudan rekabet ettiği iki yarışçının aksine akşamki süper-özel aşamadaki (SS17) ilk turunu yağmurda tamamlamasına rağmen kararlılığı ve azmi ödüllendirildi. Cumartesi günkü ayağın sonunda podyumun yakın çevresinde yer aldı. Önündeki yarışçının yalnızca 20,3 saniye gerisinden gelerek dördüncülüğü elde eden Mads yarışın final ayağına gitmek için tüm şansını henüz tüketmemişti; ancak sağanak yağışın son derece zorlayıcı koşullar oluşturması bekleniyordu. Kaygan ve zorlayıcı koşullar iki rakibinin umutlarını yerle bir etse de Mads yer yer daha çok bir buz pistini andıran yol yüzeyinde C3 WRC'si ile bir olup sakinliğini korudu. Sondan bir önceki aşamada bir yarış olayından faydalanarak üçüncülüğe yükseldikten sonra ilk iş olarak gerisindeki sürücülerin olası atılımlarından korunacağı bir fark açtı. Finlandiya'daki ikinciliğinden sonra bu yıl tekrar podyumda yer almış oldu. Performansı Citroën Total Abu Dhabi WRT'nin bu sezon İsveç (İkincilik), Meksika (Üçüncülük), Finlandiya (İkincilik) ve İspanya zaferinin ardından beşinci defa ilk üçe girmesini sağladı. Craig Breen ile Scott Martin ise ralliyi yedincilikle tamamladı.

25-28 EKİM 2018

Rallye-Spain_597x350

54. CATALUNYA COSTA DAURADA İSPANYA RALLİSİ

TARİHİ BİR GALİBİYET!

Olaylı geçen bir yarıştan sonra inanılmaz kariyerlerinin 79. zaferi ile Sébastien Loeb ve Daniel Elena, bir kez daha vazgeçmeyi reddeden bir takımın değerini kanıtlayarak, Citroën Total Abu Dhabi WRT'yi yine kazananlar kategorisine sokmayı başardı.



YARIŞIN HİKAYESİ

Sebastien Loeb'in ilk dünya şampiyonluğunu kutlamak amacıyla bir rallinin final podyumunda daha önce başarılı bir ters salto girişiminde bulunduğu tek etkinlik 2004'te gerçekleşen Tour de Corse'idi. WRC'de son tam sezonunu yarıştıktan altı yıl sonra 2018'deki yarı- zamanlı dönüşüyle birlikte son konuk katılımcı ünvanını aldı ve bu zaferin tarihi önemini kabul ederek eski jimnastikçi, dün bu girişimi yeniden tekrarladı. İspanya'da bu yılki ralliye girmeden önce (2005 ve 2012 arasında) 8 kez art arda şampiyon olmasına rağmen, 2012'den bu yana yarışmamıştı ancak, Meksika'daki üçüncülüğü- ki burada neredeyse tüm kategorilerde başı çekmişti- ve Corsica'daki diğer üçüncülükleri yarışta aşağı yukarı bu tarz bir performans sergileyeceğinin göstergesiydi. Dokuz kez dünya şampiyonu olan Sebastian Loeb, sadık kopilotu Daniel Elena'nın mükemmel yönlendirmeleriyle birlikte ortalama olmaktan daha da iyisini başardı: Bir kez daha koşullara uyum sağlama konusundaki inanılmaz yeteneğini göstermiş oldu. C3 WRC'nin ince ayarını yapmak için ekibiyle aşama aşama çalıştı ve yarışı üçüncü sıradaki sürücüden sadece 0.5 saniye ile ve ikinci sıradakinden 3.4 saniye ile geride kalarak dördüncülük ile tamamladı. Bu süreçte, La Fatarella - Vilalba parkurunun (38.85km) zorlu yollarında üçüncülük (+ 2.0s) ve ardından ikincilik (+ 2.9) skorlarına ulaştı. Bu arada, dünya şampiyonu takım arkadaşının hemen arkasında 0.7 saniye geride kalarak beşinci sırada yer alan Craig Breen, yarışın açılış ayağını spin atarak sekizinci sırada bitirdi. Loeb için en zor kısım hala başlamamıştı, ancak Fransız ası yarışın cumartesi günü ayağında, yeniden asfalt üstünde yarıştı. Üstelik yollar ıslaktı ve bu durum Loeb’in bir rallide beş yıl boyunca yaşamadığı koşullarda yarışmasına sebep oldu. Ama yine de o, herkesin aklını başından aldı: kendisini sabah döngüsündeki koşullara yeniden adapte ettikten sonra -SS12'de (21.26km) parkur galibiyeti- sürücü ünvanı için etrafında yaşanan mücadele ile birlikte ikincinin 3.3s ve birincinin de 8.0 saniye arkasında kalarak yarışı üçüncü sırada bitirdi. Diğer yandan Craig Breen, maalesef iki turdan sonra dokuzuncu sıraya düştü. Böylelikle yarışın son ayağında final podyumu sıralamasını etkliyecek şekilde, Citroën Total Abu Dhabi WRT günün başlangıcına damgasını vurdu! Sébastien Loeb iki yarış galibiyeti sonrası, ikinci sıradaki sürücüyü 7.1 saniye ile geride bırakarak orta-ayak servisine vardı. Küçük bir korkuya rağmen (SS17'deki kavşakta gerçekleşen bir arıza sonrası motorun durması) Fransız ası, WRC kariyerinin 79. zaferini, son genel galibiyetinden beş yıl sonra (2013 yılında Arjantin), 2.9s ile güvenceye almak için rallinin sonuna kadar dayandı. Bu inanılmaz performans, Kızıl Ordu'ya sezonun ilk galibiyetini ve dünya şampiyonasındaki uzun tarihlerinin 99. zaferini sağladı. Bu arada, Craig Breen yarışı dokuzuncu sırada bitirdi. Halid Al Qassimi, yavaş yavaş çakıl parkurda hızını artırdıktan sonra asfaltta pratiğe devam ederek yirmi birinci sırada yıla son adımını attı.

4-7 EKİM 2018

Wales-Rally_597x350

44'ÜNCÜ GALLER RALLİSİ

LİDERLERİN TEMPOSUNDA

Craig Breen, podyum ışıkları için uzun yıllar mücadele ettikten sonra; Citroën Total Abu Dhabi WRT Galler ayağında, C3 WRC'nin sürekli değişen grip seviyelerine uyum sağlamanız gereken zemininde bir kez daha rekabetçi duruşunu kanıtlamaktan memnuniyet duymaktadır.



YARIŞIN HİKAYESİ

Büyük Britanya Rallisi Galler Etabı toprak zeminler arasında en alışılmadık olanı: öncelike zeminin suya doymuş ve kaygan hali başlama sırasında ön sıralarda yer almayı kesinlikle tercih edilir hale getiriyordu. Cuma günü boyunca Mads Østberg ve Craig Breen onuncu ve onbirinci sıralara yerleşerek avantajlarını kaybettiler. Ancak C3 WRC araçlarının çekiş ve yol tutuş üstünlüğüne duydukları güven ile yarışın lider pozisyonundaki yarışmacıları ile mesafeyi hızla kapattılar ve günü 4.sıradaki sürücünün 13 sn gerisinde kapattılar. Yol şartları nedeniyle daha fazla zorlanan Østberg günü genel sıralamada 8. Sırada bitirdi. Craig Breen ise formda olduğunu bir kere daha ispatladı ve Cumartesi gününü podyum gören yarışçıların 2 sn gerisinde kapattı. Mads Østberg ise güçlü takım performansını tamamladı ve mücadeleye geri dönerek ve üst üste 3 kere en hızlı ikinci süreyi yaparak (SS12, SS13 & SS14), günü 5. Sırada bitirdi. Citroën Total Abu Dhabi WRT sürücüleri yarışın liderleri arasına dönemk ve sonuna kadar orada kalmak konusunda kararlı görünüyorlardı! Bu nedenle Pazar sabahı tekrar atağa geçtiler, üstelik yollar hala fena halde kaygandı. Ancak maalesef çok küçük bir hata Breen’in podyum görmesine giden yolda pozisyon kaybetmesine maloldu. Yine de kendisine sağlam bir 4.lük edinmiş oldu. Mads Østberg ise C3 WRC ile yaşadığı spin ile genel sıralamada 8.liğe yerleşti.

13-16 EYLÜL 2018

Turkey_597x350

7'İNCİ TÜRKİYE RALLİSİ

GELECEĞE YÖNELİK ALINAN DERSLER

Rekabetçi tavrını bir kez daha sergileyen C3 WRC, 13-16 Eylül haftasında gerçekleşen yarışın zorlu koşullarında, rakiplerinin çoğu gibi, çetin süreçlerden geçti. Doğası gereği taşıdığı güç zorlu etaplarda aldığı hasarlarla çetin bir sınavdan geçti.

YARIŞIN HİKAYESİ

Bu haftasonu pek çok ilke sahne oldu: Türkiye Rallisi ilk defa Marmaris merkezli olarak düzenlendi ve Craig Breen'in ilk defa WRC turuna öncülük etti. Şampiyonada, İrlandalı, Cuma günü açılış etabının ilk 38 kilometresinde blokların en hızlısıydı. Sakin ve ölçülü yaklaşımı onu sabah etabının sonunda, liderin sadece 6.3 saniye gerisinde ikinci sıraya yerleştirirken, üçüncülük kendisini 8.2 saniye ile yakından takip eden ve iyi bir başlangıç yapmış olan Mads Østberg'in oldu. Norveçli, özellikle SS3'de ikinci en hızlı zamanı, neredeyse 22 kilometre boyunca şampiyona liderinin 2.1 saniye arkasından giderek yapmıştı. Ancak, en önemli engellerden kaçınmak için büyük çaba sarf etmelerine rağmen, her iki ekip de, öğleden sonraki etap sırasında lastiklerinin patlaması talihsizliğine maruz kaldılar. Breen iki patlak lastik sonrası sekizinci sıraya düştü, o sırada hâlâ beşinci sırada olan Østberg zorlu koşullar ve bir süspansiyon kolunun kırılması ile güne noktayı koydu;  turboda yaşanan sorun Khalid Al Qassimi'nin de bir gün kaybetmesi anlamına geliyordu. Ancak, geçtiğimiz yıl piyasaya sürülmesinden bu yana dayanıklılığı test edilmemiş olan yeni nesil WRC'ler için yolların Cumartesi bacağında daha da zor olduğu ortaya çıktı. Mads Østberg bir turbo sorunu sebebiyle durmak zorunda kalırken, elverişsiz yol pozisyonuna (2.) rağmen, genel olarak altıncı seviyeye kadar tırmanan Craig Breen, arabasının alev alması ve yanması sonucu ralliden çekilmek zorunda kaldı. Ralli, pazar günü daha olumlu bir durum ile sona erdi, ancak, Mads Østberg üst üste üçüncü defa ikinci en hızlı zamanı yaparken, Khalid Al Qassimi birkaç marka puanı alarak markalar yarışı puanını sağlama aldı.

16-19 AĞUSTOS 2018

Germany_597x350

16'INCI ALMANYA RALLİSİ

HALA REKABETÇİ

Almanya'da şanssız bir haftasonu geçirmesine rağmen, Citroën Total Abu Dhabi WRT bir kez daha C3 WRC'nin niteliklerini bir podyum elde ederek ve pekçok güçlü zamana imza atarak vitrine çıkardı.


YARIŞIN HİKAYESİ

2017 yılında Almanya'da ikinci sırada yer alan Citroën C3 WRC, bu sene de yine yüksek bir performansa imza attı ancak hızını iyi bir sonuca dönüştürmeyi başaramadı. Craig Breen'in, cuma günü sıralamada geri düşmesiyle (10. sıra) engele takıldığını ve öndeki arabalar ilerledikçe daha fazla çamur ve çakıl ile yarış çizgisine sürüklendiğini söylemek gerekir. SS3'te ani bir yağmura yakalanan nadir WRC sürücülerinden biriydi, bu ona on beş saniye civarı bir zamana maloldu. Talihsizliği, birinci günün sonunda onu sekizinci sırada bıraktı. Bu arada, Mads Østberg, daha az rahat olduğu bir yüzeyde C3 WRC ile asfalt pistte tutunarak açılış ayağını on birinci sırada bitirdi. Ayrıca öğleden sonra SS3'te bir spin attı ve küçük bir motor sorunu yaşadı. Zorluklarına rağmen, Craig Breen mücadeleyi bırakmayı reddetti. Baumholder askeri üs etabında iki aşamalı ve özellikle engebeli beton yollarda hafta sonunun en zor ayağı olan Cumartesi günü iyi bir geri dönüş yaptı. Görevi iyi bir podyum galibiyetini (SS11) ve birkaç etkileyici zamanı içermekteydi. Aslında altıncı sıraya geri dönmüştü ve beşinci sırada yer alan sürücüyü baskı altına almıştı ancak maalesef günün son aşamasında bir hata yaptı. Bu nedenle, yükselmekte olan Mads Østberg'in hemen arkasında onuncu sıraya düştü. Norveçli'nin ilerlemesi üçüncü sırada yer almasıyla, SS11'deki gelecek rallinin kazananı olmasıyla bağlantılı görünebilir. Ancak, Pazar günkü ayak, Citroën sürücüsü için gün açılış testinde ölümcül oldu. Bu arada, Craig, cumartesi günü arabadaki iyi hissiyatını yeniden sağladı ve yedinci sırada bitirdi. Power Stage'de dördüncü sıraya yerleşerek iyi bir performans sergiledi, beş kez dünya şampiyonunun 4.2s gerisinde ve sürücüler dünya şampiyonası için mücadele kızıştığı sırada elde edilebilir bonus puanları topladı.

26-29 TEMMUZ 2018

Finland_597x350

75'İNCİ FİNLANDİYA RALLİSİ

ETRAFLI ÇALIŞMA BAŞARILI OLDU



Odak noktası bir sonraki sezona kaymışken, Citroën Total Abu Dhabi WRT'nin yaklaşımı, Mads Østberg'in karşı konulmaz formuyla ikinciliği güvence altına almasıyla ödüllendirildi. İsveç ve Meksika'da alınan ikinci ve üçüncü sıraların ardından sezonun bu üçüncü podyumu, C3 WRC'nin çok yüksek performans seviyesini teyit ediyor.

YARIŞIN HİKAYESİ

Sürücülerin özellikle kendinden emin hissettikleri hassas bir araca ihtiyacınız olduğu ultra hızlı Fin etaplarında genel kalsmanda dört galibiyet (2008, 2011, 2012 ve 2016) almış olan Citroën, bu olağandışı olayda birçok kez değerini gösterdi. Ve bu yılki rallinin kurallara bir istisna olmadığını kanıtladı! Mads Østberg - bu etaplarda (on üç katılışında!) sürdüğü en iyi arabaya sahip olduğuna ikna oldu,  deneme sürüşlerinden başlayarak, zaman çizelgelerini zirveye çıkarıp Craig Breen tarafından yakından takip edildi. Bu nedenle, Citroen'in bu haftasonunda hesaba katılacak bir güç olacağı en başından beri açıktı. Norveçli, gerçek aksiyonun SS2'de başlamasından hemen sonra ikinci sırayı aldı ve daha sonra SS4'te birinci etabı kazanmasıyla liderliği ele geçirdi. Öğleden sonra diğer iki etap galibiyetiyle, açılış ayağı ikinci sırada bitirmeden önce dört etapta liderliğini korudu ve geleceğin kazananı Tänak'ın sadece 5.8s gerisinde kaldı. Bu arada, Craig Breen maalesef ona 47.8s'ye malolan bir patlak lastik (SS2) sorunuyla karşı karşıyaydı ve bununla birlikte liderlerin arasına girme şansını kaybetti. Kaybettiği zamanı telafi edemedi ve bu nedenle daha fazla otomobilin etapları tamamlamasıyla birlikte tutunmanın arttığı bir yüzeyde kendini (sonraki iki gün boyunca üçüncü sırada) yükselirken buldu. Bununla birlikte, koşullar elverdiği ölçüde en küçük bir fısatı hızını göstermek için kullandı ve İrlandalı, SS8'de kazanılan galibiyet ve Güç Aşamasında (11.12 km'den fazla + 1,7s) geçen zamanı telafi etti ve etabı sekizinci pozisyonda bitirdi. Arjantin'den sonraki yılın ikinci WRC'sinde, Khalid Al Qassimi'nin ilerlemesi, Cumartesi sabahı SS12'deki bir hatanın ardından durma noktasına gelindi. Pazar günü Ralli 2 kurallarına göre yeniden katıldı ve yarışın sonuna kadar devam etti. Bu arada, Mads Østberg Cuma günü bıraktığı yerden devam etti ve Cumartesi günü etkinliği üç kez kazanan Jari-Matti Latvala'nın sürekli ataklarını engelledi. O, öğleden sonra etabında fazladan bir yedek lastik taşıyarak şüphesiz engellenmesine rağmen, Pazar günkü final ayağında 5.4 saniyle öne geçti. Pazar sabahı aksiyon yeniden başladığı zaman, 30 yaşındaki Norveçli, haftasonunda dördüncü defa olarak rakiplerine hedeflerine dair açık mesaj verdi! Latvala'yı inanılmaz bir şekilde sonuna kadar arkasında tuttu ve bu ikonik ralliyle iki defa üçüncülük kazandiğı yarışlara göre en iyi sonucunu aldı (2013 ve 2015).

07-10 TEMMUZ 2018

Rallye-Italie-Sardaigne_597x350

15'İNCİ İTALYA SARDUNYA RALLİSİ

KAYDA DEĞER BİR TAKIM BAŞARISI

Hızlı bir şekilde pozisyonlarını savunmak zorunda kaldıktan sonra, Citroën Total Abu Dhabi WRT ekipleri genel olarak beşinci ve altıncı sıradaki yerlerini güvenceye almak için güvenilirlik ve tutarlılık gösterdi.

YARIŞIN HİKAYESİ

İyi bir açılış ayağı olması, çakıl üzerinde daima kritiktir. Bundan daha az bir şey varsa, sıralamalar önümüzdeki iki günde tersine döner ve rakipleriniz için giden yollardan toz ve gevşek çakıl temizlemekle başbaşa kalırsınız. Sardunya'da beklenmedik bir görünüme kavuşan ağır sağanaklarla, bu yılın bu döneminde genellikle çok az yağış görülen yerlerde, Citroën Total Abu Dhabi WRT için işler daha da karmaşıktı. Islak koşullarda, yolların giderek daha yağlı ve çamurlu hale gelmesiyle, daha fazla otomobilin etaplardan geçmesiyle, çakıl üzerindeki koşu düzeninden (Craig Breen için 8. ve Mads Østberg için 10. sırada) avantaj elde etmek pek mümkün değildir. Bununla birlikte, takım yenilgiyi kabul etmedi ve özellikle de Mads'in (SS2 ve SS9) iki defa ikinci en hızlı zamanı yapmasıyla - Norveçli'nin C3 WRC'yi sürüşünün iyileştiği görüldü. Mads için bir dizi küçük olay (SS4'te bir kayaya çarpma) ve Craig (SS2'de bir pist dışına çıkma, SS6'da üç durak ve SS7'de bir pist dışına çıkma) ve Tergu'da her ikisi için de uygunsuz bir lastik seçimi ile birlikte - Osilo, ikilinin Cuma günkü ayağı beşinci sıradan yukarda ve genel klasmanda yedinci sıradan daha aşağıda  bitirmeyesini engelledi. Güzel havalar cumartesi günü döndü ve toprak kurumaya başladı, yani her iki ekip de arazinin geri kalanı için yol süpürücü olarak görev yaparak son iki ayağı harcadı. Bu nedenle, pozisyonlarını korumaya konsantre olmuşlardı, örneğin cumartesi öğleden sonra iki yedek alarak güvenli bir şekilde sürüyorlardı bu etapların lastikleri daha çok yıprattığı biliniyordu. Ona karşı olan yol pozisyonuna rağmen, Mads Østberg dördüncü sıradaki sürücüyü baskı altına almak için inatçı bir girişimde bulundu, sonunda onu yakalayamayacağını kabul etmiştti. Norveçli, İsveç ve Portekiz'de iki kez altıncı sırada bitirdikten sonra, kasmanda beşinci olarak C3 WRC'de en iyi sonucunu aldı. Bu arada, Craig Breen altıncı sırada yer alarak saygın bir sonuç elde etti ve daha önce rakiplerinden çok daha az deneyime sahip olduğu bir olay hakkındaki anlayışını geliştirdi.

17-20 MAYIS 2018

Rallye-Portugal_597x350

52'İNCİ PORTEKİZ RALLİSİ

GENİŞ KAPSAMLI ÇIKARIMLARLA İLK AYAK



Güçlü bir başlangıçtan sonra ve tekrar bir kez daha göründüğü gibi, genel klasmanda galibiyet için ciddi bir meydan okuma - Cuma'nın altı uygun etabından üçünü kazanma - Citroën Total Abu Dhabi WRT üç patlak lastik için ağır bir bedel ödedi. Yarışın ilk günü bir podyum umudunu kaybettiler ve ekiplerini hafta sonunun geri kalanı için yol süpürücüleri olarak görev yapmaya bıraktılar.

YARIŞIN HİKAYESİ

Citroen Total Abu Dabi WRT mühendislerinin hepsi kendilerine has özelliklerini de biliyorlardı ve Cuma günküleri de tespit etmişlerdi, kendilerini haftasonunun potansiyel yargıçlarıolarak gördükleri söylenebilirdi. Haklılardı ve bir çok rakibinden farklı olarak, Kızıllar üç C3 WRC'sini güvenli bir şekilde getirdiyse de, ekip haftasonunu derhal ciddi sonuçlara yol açan üç patlak lastiğin ağır sonuçlara yol açacağını görecekti. Her şey çok iyi başladı, Kris Meeke kendine güvenli üçüncü sıradaydı, liderin 2.2s gerisindeydi. Craig Breen de Kris'le aynı zamanda bir lastik patlağı ile karşı karşıya kaldı. Bu şanssızlık bir anekdot olarak kalabilirdi ancak ES 7'de Kris bir ikinci delinme ve 4.4. saniye baştayken bir üçüncü defa bir lastiğin diğer arabaların geçişi sırasında yerinden fırlamış taşlar yüzünden aniden basınç kaybetmesiyle karşı karşıya kaldı. Sonuçta Mads Ostberg ve Craig Been finalde altıncı ve yedincilikten daha iyisini yapamadılar, Kris Meeke ise maalesef Cumartesi tuzağa düştü.  

26-29 NİSAN 2018

Rallye-Argentine_597x350

38'İNCİ ARJANTİN RALLİSİ

C3 WRC'DE OLUMLU GÜNCELLEMELER

Citroën Total Abu Dhabi WRT, patlak lastik sonrası podyum şansının elinden kayıp gitmesine ve haftasonu çabalarının büyük ölçüde hüsranla sonuçlanmasına tanık oldu Ekip yine de C3 WRC'de bir kez daha meydan okumaktan ve arabanın arka aksına en son onaylanmış güncellemelerin istenen etkiye sahip olduğunu göstermekten memnuniyet duyuyor.

YARIŞIN HİKAYESİ

2014'te WRC'ye ilk katılımından bu yana podyum (3.), bir sonraki ilk yıl dünya şampiyonası zaferi: Arjantin kesinlikle Kris Meeke'ye hitap eden bir alandı. C3 WRC ile kendisinden emin, Kuzey İrlanda sürücüsü iki özellikle üçüncü sırada gün ortasından itibaren desteğin önemini hatırlakta gecikmedi.Hatta oyun seviyesini bir öğleden sonra artırarak, ilk gününde liderin arkasında 22,7 saniye arkasında yer aldı, Craig Breen ise beşincinin 4,8 saniye gerinde altıncı sıradaydı. Beşinci olarak, iyi bir performans sergileyerek (üçte iki kez), geri dönüşü için geç skoru izleyen 10'luk bir ceza ile maskelenmişti. O zamana kadar, Craig takım için bir podyum öneminin farkında 2017 yılında ilk çok çabuk kesilir katılımı sonrasında, Kris Meeke kendi tarafında, Neuville'in geri dönüşüne direndi ama üçüncülüğü tutundu, ancak aynı etabın ikinci turunda bir patlak yaşadığı sırada dördüncüye 16.2s fark atmıştı. Şimdiye kadar örnek tutarlılık ve performansla çevrili İngiliz bayrağı taşıyan WRC C3 ile Citroen Total Abu Dabi WRT bu sezon üçüncü podyum şansını kaybetti.  Ama ekip yine de hayal kırıklığına rağmen yılın ilk yarışında ondördüncü sırayı gören Halid Al Qassimi'yi odaklanmak üzere harekete geçerek Pazar günü karakter gücünü gösterdi.  WRC, uzun bir hareketsizlik döneminden sonra, en azından klasik yarışta, üreticiler şampiyonası için görevini yerine getirdi.

05-08 NİSAN 2018

Rallye-France-Corse_597x350

61'İNCİ KORSİKA TURU

C3 WRCS KORSİKA'DA REKABETÇİ AMA ŞANSSIZ

Citroën Total Abu Dhabi WRT ekipleri, performanslarını tam da kendileri için belirlenen iddialı hedeflere uygun olarak gerçekleştirdiler, ancak net hızlarını dünya şampiyonalarındaki en zorlu yolların bazılarında sonuca dönüştürmeyi başamadılar.

YARIŞIN HİKAYESİ

Gerçek bir asfalt uzmanı olan Sébastien Loeb, 2005 yılında Korsika'da haftasonu boyunca her etapta zaman çizelgelerine en üst seviyeye çıkardığı olağanüstü performanslar sergilemişti. Burada son sahneye çıkışından on yıl sonra, Cuma sabahı La Porta - Valle di Rostino'nun (49.03km) müthiş açılış etabında liderin sadece 9.7s gerisinde bitirerek bir başka inanılmaz başarı kazandı. Rakipleri podyumdan edindikleri tecrübeyi kullanırken, 2016'dan bu yana hiç bitmeyen bir dizi virajla karşılaştıklarında, dokuz kez dünya şampiyonu sadece hız notlarına güvenmek zorunda kaldı. Öndeki arabalar etabı tamamladıkça yola çekilen daha fazla çakıl ve çamurun yanı sıra sıralamadaki dokuzuncu pozisyonlarının da onlara bir yardımı dokunmadı. Ne yazık ki, "kendi lastiklerimden daha fazla ateşlenen" diyen dokuz kez dünya ralli şampiyonu bir sonraki etabın başında soğuğa yakalandı. Kris Meeke daha sonra Citroën Total Abu Dhabi WRT adına üstün performans göstermek için değneği aldı. Kuzey İrlandalı, günün sonunda genel klasmanda ikinci sıradaki sürücünün hemen 5.1 saniye arkasında üçüncü oldu, bu süreçte ikinci en hızlı ve üçüncü en hızlı zamanı yakaladı. Sébastien Loeb, ertesi gün Rally 2 kurallarına göre harekete geçmesi üzerine usta bir gösteri hazırlarken, C3 WRC'nin bu yüzeydeki performans seviyesini gösteren üç etap galibiyetiyle, Kris Meeke de iyi formunu ikincilik için bir beraberlik durumunda kalmasıyla teyit etti. Ne yazık ki, bir hız notu hatasıyla Ulsterman Cumartesi günkü son etapta yoldan çıktı. Pazar gününün ikinci en hızlı zamanını Rally 2 kurallarına göre döndükten sonra garantiliyen Sébastien Loeb, Power Stage'de üçüncü bitirmeden önce, Kris Meeke, arabasının kalitesini gösterdi. Aynı şey, son hız testinde- her zamanki gibi ateşli bir biçimde atrtışılan- ikinci olarak gelen podyum kazanan zamanın yalnızca 2,2 saniye gerisindeki- Sébastien Loeb'in için de doğruydu.

WRC ŞAMPİYONASININ EN SEÇİCİ GÜZERGAHLARI ARASINDA

06-11 MART 2018

Rallye-Mexique_597x350

18'İNCİ MEKSİKA RALLİSİ

A MAJESTIC PERFORMANCE!

İkonik Loeb - Elena duo'nun WRC'sine ve Kris Meeke ve Paul Nagle tarafından güvence altına alınan ikinci ardışık podyuma neredeyse mükemmel bir dönüşle, Citroën Total Abu Dhabi WRT, Meksika çakılında muhteşem bir performans sergiledi. Ekip, üreticilerin şampiyonasında ikinci sırada yer alacak.



YARIŞIN HİKAYESİ

Meksika'da (2006, 2007, 2008, 2010, 2011 ve 2012) altı galibiyet alan, bazen de yola birinci sırada başlamış olan Sébastien Loeb, bu azametli, kavurucu çakıl yollarda şimdiden bazı mucize performanslar sergilemişti. Ancak, özellikle son derece zorlu rekabeti göz önünde bulundurarak, kategorideki son tam sezonundan altı yıl sonra, üçlü programın (Meksika, Korsika ve Katalonya) bir parçası olarak WRC'ye geri dönüşü sırasında tekrar edebileceği düşünülemezdi. Ve yine de tam da C3 WRC'de yaptığı gibi ona bir eldiven kadar uymuş görünüyordu! İlk günde Daniel Elena'yla,  sıralamadaki onbirinci yerleriyle ellerinden gelenin en iyisini yaptılar ve iki testte zaman çizelgelerini en üste çıkararak kendilerini ikinci sıraya taşıdılar.  2015 Monte-Carlo'dan bu yana ilk defa etap kazandılar. Daha sonra cumartesi günü iyi formlarını teyit ettiler ve açılış hız testinde bir diğer etap galibiyeti aldılar, böylelikle genel klasmanda liderliğe çıktılar. Fransız asından etkilenen gözlemciler, performansından dolayı şaşkınlığa uğradılar! Bir patlak lastik (SS14) ve etkilenen tekerleği değiştirmek için WRC'de halihazırda kullanılan kullanılan lastikler konusunda bilgi eksikliğinden kaynaklanan yersiz bir tavsiyeye kadar 44 yaşındaki Fransız ve onun Monegasque yardımcı pilotu yarışa üç etapta liderlik etti. İkili, genel klamanda yarışı bitirebilecekleri beşinci sıraya düştüler, ancak bu noktadan sonuna kadar giden yollarda pek çok taraftarı heyecanlandırmaya devam ederken takım için de değerli puanlar elde ettiler. Geçen yılki rallinin galipleri Kris Meeke ve Paul Nagle'nin podyumdaki yerlerini ustalıkla aldığı söylenmelidir. Eşit olarak ilk günde iki kez etap galibiyeti toplayıp, sabah etabında ideal olmayan bir lastik seçimiyle engellenmesine rağmen, ikili açılış ayağını genel klasmanda dördüncü  olarak bitirdi, her türlü fırsattan yararlanma konusunda hevesli ve sıralamalarda yükselmeye kararlıydılar. Cumartesi ayağında görev tamamlandı: üç başka atap galibiyetiyle üçüncü sıradaki sürücünün 10.9 saniye önünde ikinci sıraya yükseldiler. Ne yazık ki, Pazar sabahı küçük bir hatayla üçüncü sıraya yerleşmek zorunda kaldılar. Yine de sezonun ilk podyumlarıydı ve Citroën Total Abu Dhabi WRT için ikinci ardı ardına ikinci ilk defa ilk üç oldu.

15-18 ŞUBAT 2018

MEKSİKA RALLİSİNDE BEST OF SEBASTIEN LOEB , KORSİKA TURU İÇİN HAZIR

Rallye-Suede_597x350

66'INCI İSVEÇ RALLİSİ

KESİN İLERLEME!

Özellikle Craig Breen ile haftasonu performanslarından birini üreten Citroën Total Abu Dhabi WRT, İsveç'in önde gelenleri arasındaydı. Ekip sadece C3 WRC'nin dördüncü podyumunu sağlamlaştırmakla kalmadı, aynı zamanda üreticilerin şampiyonluğu sıralamasında üçüncü sıraya yerleşti.

YARIŞIN HİKAYESİ

Ralli kariyerlerinin İskandinavya'da donmuş bir gölde başladığını söyleyebilecek pek çok İrlandalı olamaz, ama Craig Breen için bu tam da her şeyin başladığı yerdir. Ailesi ona Noel hediyesi olarak buzda araba kullanma dersleri almıştı ve on beş yaşında da ilk defa bir ralli otomobilinini deneylemesini sağladılar. 2016'da bir Nordik klasiği olan Citroën Racing'e ilk kez çıkmasından önce 28 yaşında 2014'te WRC'ye İsveç Rallisi'yle girş yaptı. Bütün bunlar, Craig'in niçin bu kış rallisini böylesine bir tutkuyla sevdiğini belki de açıklıyor, ki bu yıldan önceki en iyi sonucu beş defa katıldığı İsveç buz ve karında beşinci sırada yer almaktı (2017). İyi yol pozisyonundan (dokuzuncu) tam olarak yararlanarak, akrobatik becerilerini yarışın ilk tam gününde göstererek, iki aşamalı galibiyetle ve genel klasmanda ayağı dördüncü sırada tamamladıktan sonra, podyumun sadece onda beşinin altında kaldı. C3 WRC'sinde bu hızlı etaplarda kendinden çok emin hisseden Craig, ertesi gün ikinci sıraya yerleşmek için tekrar hızını artırdı, liderin sadece 4,2s liderin gerisinde kalarak büyük ölçüde üçüncü bir etap kazanma şansını artırdı. Ancak, arkasındakiler onu rahat bırakma konusunda aynı fikre sahip değillerdi ve onları arkada tutmak için geniş omuzlara ihtiyacı vardı. Craig Breen ve Scott Martin Pazar günkü ayağında çaba göstererek ikinci sırayı almayı başardılar ve WRC ile en iyi sonuçlarını sağlama aldılar ve C3 WRC'ye kısa kariyerinde dördüncü podyumu getirdiler. İsveç'te (2014) podyuma çıkan son Citroën sürücüsü Mads Østberg, Cuma günkü ayağı üçüncü sıranın yalnızca 1,1s gerisinde bitirerek aynı zamanda rallinin erken etaplarında ilk üçte bitirmeyi gözüne kestirdi. Böylelikle Kızıl Ordu ile dönüşünde, C3 WRC ile hızlı bir şekilde tutunduğunu gösterdi. Bir yandan yeni makinesini öğrenmeye devam ederken, hızını ayarlayarak altıncı sıradaki yerini korumaya yöneldi ve takım için üreticiler şampiyonluğunda önemli puanlara imza attı. Kris Meeke'nin hafta sonu hedefleri arasında sürücüler şampiyonasındaki puanlarına birkaç puan eklemek de vardı. Monte'de gösterdiği performans sayesinde, birinci günde (sıralamada dördüncü pozisyonda) bir kar temizleme aracı olarak hareket ettikten sonra, kendisini öndeki mücadelenin içinde buldu. Ancak, Ulsterman yine şanssızdı. Büyük bir kat kütlesiyle çarpışma C3 WRC'nin turbosuna zarar verdi, onu yarıştan çekilmeye zorladı, bu kadar küçük bir hata için çok sert bir ceza oldu.

25-28 OCAK 2018

Rallye Monte Carlo 597 x 350

86'INCI MONTE CARLO RALLİSİ

DEĞERLİ PUANLAR

Bu yılki Monte'nin zorlu startından sonra, Citroën Total Abu Dhabi Dünya Ralli Takımı, sürücülerin ve üreticilerin şampiyonasında önemli puanlar elde etmek ve puanlarını yükseltmek için büyük bir karakter gücü ve kararlılık gösterdi.


YARIŞIN HİKAYESİ

Tüm büyük takımların gücü, zorlu olsa bile birarada kalmayı başarma ve sonuçları kaleme alabilme kabiliyetidir. Sürücüler Şampiyonasında Kris Meeke'nin aldığı on yedi puanla, Üreticiler Şampiyonasında takıma on sekiz puan ve Power Stage galibiyeti eklendi, Citroën Total Abu Dhabi WRT bu haftasonu Monaco'da, hayal kırıklığı yaratan bir start sonrasında karakterinin  gücünü kanıtladı. Ne yazık ki, Kris Meeke ve Paul Nagle'nin başları Perşembe akşamki açılış ayağında - akşam saatlerinde gerçekleşen ayağında, Col de Fontbelle tepesi yakınlarında üç kilometrelik bir bölümü karla kaplı olup pek çok ekibi açmaza düşüren ürkütücü Thoard-Sisteron etabında (36.69km) derde girdi. Bu ilk etapta iki dakikanın biraz altına düştükten sonra, ralli planlanan plana farklı bir yönde ilerlemeye başladı. Craig Breen ve Scott Martin de Cuma sabahı bir şanssızlıa uğradığından takım için daha da kötüsü geliyordu. C3 WRC'nin tekerlek jantlarından birinde bulunan bir taş fren kaliperinin hava alma nipeline zarar verdi. Bu, etabın sonraki üç aşamasında frenleri yavaş yavaş kaybedecekleri ve tamir teşebbüslerine rağmen, üç dakikalık hızlı bir kayıpla yedincilikten onunculuğa düşecekleri anlamına geliyordu. Bu şanssızlık durumu onlar için çok zorluydu çünkü Cumartesi günü yolu açmaya zorunda kaldılar, tam olarak arkakalarında onları takip eden takımlar için karda bir hat çiziyorlardı. Bu gibi durumlarda, ivme kaybetmemek zordur. Özellikle Monte-Carlo Rallisi'nin bu baskısı son yıllarda en zorlularından biri olduğu için, dört ayağın tümünde kullanılan yollarda çok çeşitli tutunma koşulları bulmaktadır. Fakat Citroën Total Abu Dhabi WRT, elindeki işe ve hedeflerine odaklanmış durumda. Kızıl Ordu, lastik seçimine geldiğinde asla yanlış yapmadı. Benzer şekilde, Kris Meeke'nin C3 WRC'sinin ayarı aşamalı olarak ince yapılmıştı, bu sayede kendisinin güven içinde yükselmesine ve genel klasmanda beşinci sıraya geri dönmesini sağlarken, Craig Breen herkese yeteneğini ve hızını hatırlatmak için her türlü fırsattan yararlandı. Örneğin, üçüncü en hızlı zamanı yaptı: cumartesi final etabında liderden yalnızca 2,2s ve diğeri ise ikonik Col de Turini'den ikinci geçişte. Sonunda  final etabında arkasından gelen sürekli atakları engellemeyi başarararak zafer kazanması ve genel klasmanda dördüncü sıraya yükselmesiyle, ekip Kris Meeke'nin inatçılığının ve kararlılığının ödüllendirilmesine tanıklık etti.

KRIS MEEKE İLE CITROENLE KÜÇÜK BÜYÜK YARIŞ

CITROËN RACING'İ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN

2018'de, #C3WRClive Perşembeden Pazara günde bir defa yayınlanacak

Haberler, foroğraflar ve videolar... En güncel Citroën Racing Team haberlerini WhatsApp uygulamasıyla rallilerden canlı olarak alın. Kolaylıkla keyfini çıkarın! Yalnızca aşağıdaki adımları takip edin:
Top