[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:TR] [cle1: SECONDES Lang:TR]

ÇEVRE SORUNLARINI DÜŞÜNMEK

ARAÇ TASARIMINDAN GERİ DÖNÜŞÜME KADAR

Citroën ekipleri otomobilin tasarımından kullanım ömrünün sonuna kadar olan sürecin tamamı için; tüketimi, CO2 emisyon değerlerini ve kirleticileri izleyerek, doğal kaynakların dikkatli kullanılmasını sağlayarak, geri dönüşümü geliştirerek ve daha fazlasını yaparak otomotivin çevresel etkisini an aza indirmek için çok çalışıyorlar.

Citroën şunları taahhüt etmektedir:
. Tasarım anından itibaren ürün ve hizmetlerin çevresel etkilerini düşünmek
. Malzeme geri dönüşümü ve yeniden kullanımı dahil olmak üzere döngüsel ekonomi prensiplerini uygulamak.

TASARIM
TASARIM

Çevre dostu tasarım, otomotiv endüstrisinin çevresel düzenlemelerine uyumun ötesine geçerek sürdürülebilir mobilite konusunda ilerleme kaydetmemizi sağlamakla ilgili bir durum. Citroën olarak bunu temiz teknolojiye ve yeşil malzemelere adanmış araştırma ve inovasyonlarla bunu büyük oranda yansıtıyoruz.

ÜRETİM
ÜRETİM

Citroën, sahip olduğu etkiyi kontrol edebilen ve önemli çevresel sorunlara cevap verebilecek endüstriyel bir araç kullanarak karbon içermeyen araçlar üretiyor.

SATIŞ SONRASI
SATIŞ SONRASI

Citroën, satış noktaları ve servislerini atık yönetimine yönelik daha etkin adımlar atmaya teşvik etmek için atık geri dönüşümü ve değerleme girişimleri uygulanıyor.

GERİ DÖNÜŞÜM
GERİ DÖNÜŞÜM

Citroën, en başından itibaren sürdürülebilir ürünler tasarlayarak geri dönüşüm sürecini daha verimli hale getirmek için çalışan bir marka. Böylece araç üretimi, kullanımı ve geri dönüşümü sırasında ortaya çıkan atık miktarı azalıyor.

TASARIM

  • EMİSYON VE TÜKETİMİN AZALTILMASI
  • ÇEVRE DOSTU MALZEME KULLANIMI
Superposition-Conception_DSK_1500x600

EMİSYON VE TÜKETİMİN AZALTILMASI

Citroën, yakıt tüketimini ve kirletici emisyonlarını azaltmak için özel olarak tasarlanmış birçok teknolojik çözüm kullanıyor. Citroën ayrıca çevre dostu yeni nesil araçlar üretmek için hibrit ve elektrikli olmak üzere yenilikçi çözümler de kullanacak.
2colonnes-Conception2_625x400

DAHA DA VERİMLİ MOTORLAR

Citroën, gerek benzinli, gerekse de dizel olsun içten yanmalı motorlarını daha da verimli ve daha çevreci kılmak için stop & start, FAP ve SCR de dahil olmak üzere en gelişmiş motor teknolojilerini kullanıyor.

2colonnes-Conception1_625x400

YENİ NESİL OTOMATİK ŞANZIMANLAR

Citroën’in yüksek performanslı şanzıman yelpazesi 2018 yılında daha da genişledi. Ürün gamına eklenen yeni 8 vitesli otomatik şanzımanın (EAT8) sayesinde sürüş keyfi önemli oranda artarken aynı zamanda yakıt tüketimi de azalıyor.

2colonnes-Conception3_625x400

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR

Daha çevre dostu bir şehir içi kullanım için şu anda pazarda tamamen elektrikli araç bulunuyor: C-Zero, Citroën Jumper ve Citroën Berlingo'nun ticari versiyonu.

2colonnes-Conception7_625x400

HİBRİT ARAÇLAR

2019 yılında tanıtılan Citroën C5 Aircross Hybrid SUV, Citroën’in elektrikliye geçiş stratejisinin temel taşını oluşturuyor.

electirfication

ÇEVRE DOSTU MALZEME KULLANIMI

PROAKTİF YAKLAŞIM

“Çevre Dostu malzemeler” üç kategoriye ayrılıyor:
Geri dönüştürülmüş plastik malzemeler
Doğal malzemeler (ahşap, bitkisel lifler, vb.)
Biyo kaynaklı malzemeler (petrokimyasallar yerine yenilenebilir kaynaklardan yapılan polimerler).

Bunları kullanmanın iki temel avantajı bulunuyor:
Fosil yakıtlı plastiklerin kullanımını azaltıyor
Verimliliği artırarak plastik geri dönüşüm tesislerinin geliştirilmesini teşvik ediyor.

Citroën çevre dostu malzemeler kullanmak üzere 2008 yılından bu yana iddialı bir plan uyguluyor. 2007 yılında ortalama yüzde 6 olan araçlardaki toplam polimer oranı 2018 yılında yüzde 30 seviyesine ulaştı.

Materiaux-verts1_625x400

ÜRETİM

  • TESİSLERDEKİ ÇEVRE POLİTİKASI
  • ISO 14001 SERTİFİKASI
  • DOĞAL HABİTATLARIN KORUNMASI
Superposition-Production_DSK_1500x600

TESİSLERDEKİ ÇEVRE POLİTİKASI

Citroën, çevre sorunlarına şu şekilde cevap veriyor:

Küresel ısınmanın üstesinden gelmeye yardımcı olmak
Havaya ve suya karışan kirleticiler dahil kirliliği azaltmak
Doğal yaşam alanlarının ve biyolojik çeşitliliğin korunması ve özellikle su olmak üzere daha az doğal kaynak kullanımı
Üretilen atık miktarını azaltmak ve buna değer katmak

1ColonneMixte-Production1_625x400

ISO 14001 SERTİFİKASI

Citroën 10 yıldan daha uzun bir süredir sertifikasyon için çalışıyor ve tüm tesislerin ISO 14001 sertifikalı olması bu çabaların karşılığı. Bu standart 1996 yılında oluşturuldu. Standarda göre; tesislerle üretim süreçlerinin çevre üzerindeki etkileri izleniyor, kontrol edilip ve ölçüm yapılıyor, tüm personelin uygun eğitimi alıyor.

DOĞAL HABİTATLARIN KORUNMASI

Foret_400x300

Üretim tesislerimiz çevre düzenlemesi ve bitki çeşitliliğini uygun gördükleri şekilde yönetmekte büyük oranda özgürdür.

Plantation_400x300

Üretim tesislerimizde başlatılan girişimler aynı zamanda doğal türlerin ekilebilmesine yönelik rehabilitasyon alanlarını da içeriyor.

Ecopaturage_400x300

Koruma amaçlı otlatma alanları endüstriyel tesislerimizde başlatılan girişimlere bir başka örnek.

SATIŞ SONRASI

  • ÇEVRE POLİTİKAMIZ
  • TRIMAN LOGOSU
  • AUTO ECOCLEAN
  • GREEN PACT
Superposition-Reparation1_DSK_1500x600
1ColonneMixte-Tri-gestion-des-dechets_625x400

ÇEVRE POLİTİKAMIZ

ATIK TOPLAMA, AYRIŞTIRMA VE YÖNETİMİ

Citroën çevreyi koruma konusundaki artan ihtiyaca cevap olarak 3 konuya odaklanıyor:
  • Otomotiv atık geri dönüşümü ve onaylı kuruluşların toplaması
  • Ulusal ve Avrupa düzenlemelerine uygunluk
  • Atıkların ve ömrünün sonuna gelen parçaların izlenebilirliği ve geri dönüşümü


    TRIMAN LOGOSU

    STANDART İŞARETLEME

    Triman_120x120

    Ocak 2015'te Fransa'da belirli geri dönüşüm gereksinimlerini karşılayan geri dönüştürülebilir ürünlere zorunlu bir logo eklendi: Triman logosu.
    Bu logonun amacı, tüketicilere ürünü veya ambalajlarını evdeki çöp kutusuna atmamaları gerektiğini ve geri dönüşüm veya geri dönüşüm toplama noktasına götürmeleri gerektiğini bilgilendirmek. Bu logo Bazı Citroën ürünlerinde (örneğin lastikler, karton ambalajlar, kağıt çıktılar) görülür.

    1ColonneMixte-Atelier_625x400

    AUTOECOCLEAN İBARESİ

    ÇEVRE DOSTU GERİ DÖNÜŞÜM YÖNETİMİ İÇİN

    Bu etiket, otomotiv atıklarının geri dönüşümü ve toplanması için satış noktalarını belirliyor. Ayrıca, “Autoecoclean Platinum” etiketiyle 10 yıl boyunca taahhütlerini yerine getiren satış noktaları uzun vadeli uygulama için teşvik ediliyor. 2019 yılında bu etiket birçok Citroën satış noktasına verildi.

    GREENPACT

    SATIŞ SONRASI UNSURU

    Green Pact programı Fransa'da satış noktası faaliyetlerinin çevresel yönlerinin yönetimini optimize etmeyi amaçlıyor. Bu iç ve dış iletişim unsuru gerek bayiler ve gerekse de teknikler için çevreci bir imaj oluşturmayı hedefliyor.
    1ColonneMixte-Apres-Vente_625x400

    GERİ DÖNÜŞÜM

    • KAPALI DEVRE DAİRESEL EKONOMİ SİSTEMLERİNİN KURULMASI
    • EN BAŞINDAN İTİBAREN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA
    • GERİ DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ MALZEME KULLANIMI
    • GERİ DÖNÜŞTÜRME VE ARAÇLARA DEĞER KATMA
    • CITROËN’İ GERİ DÖNÜŞTÜRME
    Superposition-Recyclage_DSK_1500x600

    KAPALI DEVRE DAİRESEL EKONOMİ SİSTEMLERİNİN KURULMASI

    Citroën'in hedefi araçları kullanım ömür sonunda tamamen geri dönüştürmek. Bu nedenle araçların toplam çevresel etkisini tasarımdan imhaya kadar ölçen bir araç yaşam döngüsü analiz prosedürü uyguluyor. Citroën bu sistemi kullanarak, üretimde kullanmış olduğu malzemeleri değerlendirebiliyor ve gelecekteki üretim süreçleri için daha iyi seçimler yapabiliyor.

    ARAÇ YAŞAM DÖNGÜSÜ

    Geliştirme
  • Yaşam döngüsü analizi
  • Sürdürülebilir malzeme seçimi

  • Üretim
  • Geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımı

  • Aktif yaşam
  • Onaylı teknik birimlerce atıkların yönetimi ve iması
  • Yedek parçaların tekrar kullanımı ve yenilenmesi

  • Takas
  • Taşıt ticareti
  • Kirliliğin azaltılması ve ön işlem
  • AB kriterlerine uygunluk
  • lifecycle
    1ColonneMixte-Conception_625x400

    EN BAŞINDAN İTİBAREN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA

    Tüm Citroën ürünlerinin uygun şekilde geri dönüştürülebildiğinden emin olmak için araştırma ve geliştirme ekibi geri dönüştürülebilir olmasını ve yeniden kullanım süreçlerini takip ediyor. Aynı süreç tedarikçiler tarafından da kullanılıyor ve araç parçaları ve bileşenleri geri dönüştürülebilir olması ve yeniden kullanım potansiyelleri açısından Citroën’in analizlerine katkı sağlıyor.

    Sürdürülebilir tasarım için şartlar:
  • Bir dizi sürdürülebilir malzeme
  • Tasarım unsuru olarak kirliliğin azaltılması
  • Bir tasarım faktörü olarak yeniden sökülebilme.
  • GERİ DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ MALZEME KULLANIMI

    UZUN SOLUKLU KÖKLÜ BİR GELENEK

    1ColonneMixte-Conception1_625x400

    Geri dönüştürülmüş ürünler, yenileriyle aynı teknik özelliklere sahip. Termal ve mekanik dayanıklılıkları yüksek kalite ve yüksek performans sağlıyor.

    1ColonneMixte-Conception2_625x400

    Son derece yüksek kalite seviyesine sahip çevreci malzemeler Citroën araçlarının hem gizli hem de görünür noktalardaki parçalarında kullanılabiliyor.

    ARAÇLARIN KULLANIM ÖMRÜ SONUNDA ÇEVRE DOSTU YÖNETİMİ

    7 ADIMDA BİR ARACI GERİ DÖNÜŞTÜRME

    Citroën bünyesinde 15 yıldan uzun bir süredir bulunan ve kullanım ömrünün sonuna gelmiş olan araçların (ELV) çevre dostu yöntemlerle toplanması ve işlenmesi için bir yapı oluşturuldu. Geri dönüşüm sürecinin 7 aşaması bulunuyor.

    Un_120x120

    Takas
    Kullanım ömrünün sonundaki bir aracın son sahibi aracı onaylı bir takas merkezine götürüyor. Onaylı takas merkezi aracı kontrol ediyor ve gerekli İmha Sertifikasını (COD) düzenliyor.

    Deux_120x120

    Ön işlem ve kirliliğin azaltılması
    Akü ve lastikler sökülür ve hava yastıklarının fünyeleri imha edilir. Daha sonra alanında uzman iş ortakları kalan tüm yakıt, yağ ve diğer sıvıları araçtan alıyor: motor yağı, şanzıman yağı, fren hidroliği ve klima soğutucusu. Bu kirletici atık uzman arıtma tesislerinde eski durumuna getirilen değerinin yüzde 100'üne sahip olacak.

    TRois_120x120

    Yeniden kullanım için söküm
    Bir sonraki adım, mekanik parçaların, üstyapının ve elektrikli ve elektronik bileşenlerin sökülmesi. Bunlar çıkma parça olarak yeniden kullanılacak veya yenilenecek. Ekonomik olarak uygunsa, plastik ve cam gibi malzemeler de bu noktada geri dönüşüm için kurtarılır.

    Quatre_120x120

    Depolama
    Çevreye zararlı malzemeler geri kazanılıyor ve atık geri dönüşümü veya imhası konusunda uzmanlaşmış şirketlere gönderiliyor.

    Cinq_120x120

    Parçalama
    Sökülemeyen büyük parçalar bir kırıcıya gönderiliyor, burada kırılıyor ve sadece birkaç santimetre büyüklüğünde parçalara parçalanıyor. Bu parçalar daha sonra metalleri (çelik) geri kazanmak için bir manyetik ayrıştırma işleminden geçiriliyor.

    Six_120x120

    Parçalama sonrası
    Kalan ezilmiş malzeme, farklı malzemeleri ayırmak için fiziksel uygulamalar (mıknatıslar, Eddy akımları, yüzdürme) kullanılarak otomatik olarak ayrıştırılıyor.

    Sept_120x120

    Geri dönüşüm, geri kazanım ve depolama
    Ayrıştırıldıktan sonra bu malzemeler; metaller çelik / metal fabrikalarına ve belirli plastikler plastik endüstrisine geri gönderilerek geri dönüştürülüyor veya çimento işleri, kentsel ısıtma, elektrik santralleri ve benzeri enerjiye dönüştürülüyor. Bu endüstriyel işlem sonucu bir aracın ağırlığının yüzde 95'inden fazlası yeniden kullanılıyor, geri dönüştürülüyor ya da yükseltiliyor. Böylece uzman depolama alanlarına gönderilen nihai atık miktarı büyük ölçüde azalıyor.

    Top