Citroën Métropolis, tamamı Çin'da bulunan Citroën'in uluslararası tasarım ekibi tarafından tasarlanmış hibrid bir konsept arabadır. Gerçek bir sanat eseridir.
Metropolis, düzgün yüzeyleri, düzenli hatları ve duygusal eğimleri, güçlü ve ince gövde hatlarına karakter katan ön kanat gibi güçlü bir şekilde ifade edilen özellikler ile birleştirmektedir.
Tarzı gösterişli ve güçlüdür. Karoseri, yoğunluğu ışıkla değişen, ince bir zekayı yansıtan dalgalı hatlara sahiptir, asil eğimlerini ve hassas detaylarını açığa vurur.
Metropolis'in iç ortamı, Çin'in kültür ve entellektüellik simgesi olan fanların ve geleneksel Çin yaylı enstrümanlarının tasarımı ile çok güzel bir görünüme sahiptir.
Birleştirilmiş katmanlardan oluşan tasarım rahatlatıcı bir etki, yaratıcılık ifadesine vurgu yapan lüks bir ortam yaratmaktadır.
Tam-elektrik modu ilk çalıştırma sırasında, şehir içi kullanımda, düşük hızlarda ve yavaşlama sırasında kullanılır. Sürekli çalşımada çıkışını 55 bhp (40 kW) ve tepe değer olarak 95 bhp (70 kW) değerine yükseltebilen bir elektrik motoru ile çalışmaktadır.
Yanma modu, otoyollarda sabit hızda, V6 2.0l (272 bhp) benzinli motor maksimum verimlilikte çalıştığı zaman kullanılır.
Her iki çalışma modu, hızlanma sırasında ekstra güç sağlamak amacıyla (maksimum takviye fonksiyonu) bir arada kullanılabilir, bu durumda dört çekişli modda, daha fazla yol tutuşu gerektiğinde 460 bhp güç elde edilir.
Metropolis, çevreye saygı duyarak sürüş hakimiyeti sağlar. CO2 emisyonları, aşağıdakiler sayesinde beş kat düşürülmüştür:
- optimum bir benzinli motor,
- 7-vitesli çift-kavramalı elektronik bir şanzıman,
- hibrid bir aktarma sistemi,
- Arttırılmış aerodinamik için hidro-aktif süspansiyon.