[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:TR] [cle1: SECONDES Lang:TR]

CITROËN 19_19 CONCEPT; KONFOR MODUNDA YOLCULUK

Geçtiğimiz şubat ayında lanse ettiği tamamen şehir içi ulaşımına yönelik Ami One Concept’in ardından Citroën bu sefer de şehirden uzaklaşmak isteyenlere yönelik 19_19 Concept ile son derece rahat, konforlu ve geniş bir ulaşım çözümü sunuyor. Her iki elektrikli konsept otomobil de “Her zaman daha fazlasını” isteyen günümüz tüketicisinin tüm ihtiyaçlarına cevap veriyor. Alışılmışın dışında tasarımıyla dikkat çeken 19_19 Concept aerodinamik tasarımıyla bünyesinde barındırdığı teknolojiye vurgu yaparken havacılık dünyasından esinlenilen görünümüyle askıya alınmış şeffaf bir kapsül görünümü sunuyor. Yeni konsept otomobil tasarımından bünyesinde barındırdığı çözümlere kadar benzersiz konfor seviyesiyle geleceğin mobilite çözümlerine ışık tutuyor. Kullanılan malzemeler kadar her bir koltukta bağımsız oturma düzeni dahil benzersiz tasarım sadece etkileyici bir görünüm sunmakla kalmıyor aynı zamanda ileri seviyede bir konfor vaat ediyor. Kullanılan ileri teknolojinin sunmuş olduğu 800 km menzil, şarj ve menzil sorunu yaşamadan şehir dışı seyahatlere imkân tanıyor. Progressive Hydraulic Cushions® gibi yürüyen aksam teknolojileri, otonom sürüş teknolojileri ve insanlarla etkileşime geçen proaktif kişisel asistan gibi çözümler tamamen yeni bir sürüş deneyimini beraberinde getiriyor. 19_19 Concept’in dünya tanıtımı 16 Mayıs 2019 tarihinde Paris’te gerçekleşecek olan VivaTech’te yapılacak..

BENZERSİZ VE ÖZGÜN TASARIM

Otonom sürüş özelliğine sahip elektrikli otomobillerin tasarım kodlarını yeniden yazan tasarım dilinde; tamamı cam ve havada algısı gibi duran gövde, devasa tekerlekler ve elektrikli güç ve aktarma organıyla yürüyen aksam parçalarını gösteren bir şasi olmak üzere üç temel unsur öne çıkıyor.

 

Uzunluğu 4.655 mm, genişliği 2.240 mm, yüksekliği 1.600 mm ve dingil mesafesi 3.100 mm olan 19_19 Concept söz konusu boyutlarla geniş, ferah ve konforlu bir iç mekân vaat ediyor. 19_19 Concept’in tamamen şeffaf bir kapsülü andıran gövdesi oldukça büyük ve ince tekerlekler aracılığıyla yere temas ediyor. Bu yapı uzaktan bakıldığında gövdenin yol üzerinde süzüldüğü hissine neden oluyor. Gövdenin tamamen köşelerinde konumlandırılan devasa tekerlekler heybetli bir görünümü beraberinde getirirken 3,10 metrelik iddialı dingil mesafesi sadece geniş bir yaşama alanı sunmakla kalmıyor, aynı zamanda devasa aküler için gerekli olan alanı da yaratıyor.

 

Bombeli kabin yolculara mümkün olan en iyi dirsek ve omuz mesafesini sunacak formu ve bununla birlikte yaşama alanını sunuyor. Havacılık dünyasından esinlenilen geniş cam alanlara sahip kabarcık formu her iki tarafta uçak kanadı tabanı görünümü sunarken bu tasarım yaklaşımı; sağlamlık, genişlik ve aerodinamik hissini güçlendiriyor. Aracın yanındaki siyah panel araca yaklaşan kullanıcı için bir karşılama arayüzü olarak devreye girebiliyor. Otomobil kişisel bir asistan gibi sürücü ile etkileşime geçerek siyah panel üzerinden sürücüyü örneğin kapıların kilitlenmesi veya açılması gibi durumları illüstrasyonlarla bilgilendiriyor. Ön tarafta gri tonlarda camlar kullanıldığından hem sürücü etrafı daha iyi görebiliyor, hem de sürücü dışardan bakıldığında net görülebiliyor. Arka kısımda ise mavi tonlarında mikro delikli uygulama ile yolculara mahremiyet sağlanıyor. 19_19 Concept, canlı “Rosalie Blue” rengiyle markanın köklü geçmişine gönderme yapıyor.

 

Citroën’in DS, CX ve XM gibi efsanevi modelleri etkileyici aerodinamik nitelikleri ile biliniyordu. Bu geleneği sürdüren Citroën, 19_19 Concept otomobilini aerodinamik açıdan mümkün olan en üst seviyeye taşımak için özel bir çaba sarf etti. Tasarımın her aşamasında amaç otomobilin gövdesindeki hava akımlarını optimize ederken rüzgârın sürtünmesini azaltmaktı. Son derece aerodinamik bir tasarıma sahip olan 19_19 Concept'in ön bölümünü üstte ve altta olmak üzere iki adet pleksiglas kaput domine ediyor. Yanlara doğru iyice yükselen üst kaput böylece markanın ışık imzasına sahip tam LED farlara yer açarken aynı zamanda markanın logosunu da içine alıyor. Sıra dışı tasarıma sahip kabinin altındaki yürüyen aksam unsurları açık bir şekilde görülebiliyor. Süspansiyon yapısı, tekerlekler ve yan bölümler marka logosunu andıran çift kirişli bir yapıyla süsleniyor.

Arka tasarım; bagaj kapağı baloncuğu, aerodinamik alt çerçeve, Y şeklinde iki ışık çizgisiyle aydınlatma imzası ile ön tasarımı tamamlıyor. Ami 6, CX daha yakın tarihteki C5 ve C6 modellerinde olduğu gibi arka cam içbükey şekliyle ayrışıyor. Tavanın arka kısmında iki adet LIDAR (lazer algılama ölçüm sistemi) bulunuyor

Top