[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:TR] [cle1: SECONDES Lang:TR]
Herobanner_CL.19.021.001_1250X400

Citroën 19_19 Konsept Otomobil

Citroën, şehir içi mobilite çözümüne yönelik elektrikli konsept otomobili Ami One Consept’in ardından, 100’üncü yıldönümü kutlamaları kapsamında markanın şehir üstü hareketlililk vizyonunu ortaya koyan ikinci bir elektrikli konsept otomobil olan 19_19 Concept’i tanıtıyor. Havacılık sektöründen esinlenilerek tasarlanan 19_19 Concept, ileri teknoloji ürünü bir çalışma olarak öne çıkıyor. Tekerlekli bir salon hissi veren yolcu kabini ve yol üzerinde süzülüyorsunuz gibi hissettiren akıllı süspansiyon sistemiyle benzersiz bir konfor sunuyor. 19_19 Concept; 800 km menzil, 4. seviye otonom sürüş teknolojisi ve yolcularla etkileşime giren bir kişisel asistan da dahil olmak üzere yenilikçi ve fütüristik özelliklerle dikkat çekiyor.

Şeffaf Bir Kapsül

Capsule_CL.19.021.007_597X320

19_19 Concept, tamamen camdan oluşan gövdesi ile şeffaf bir baloncuğa benziyor. Araç; uzunluğu, dingil mesafesi ve oldukça kısa gövde çıkıntılarıyla etkileyici bir görünüm sunuyor.

Oldukça yuvarlak hatlara sahip yolcu kabini, her iki tarafta da uçak kanadı görünümü sunarken, sağlamlık ve genişlik gibi özelliklerle sunduğu izlenimi güçlendiriyor.

Ön tarafta siyah ve arkada mavi renkte pleksiglas kullanılırken bu uygulama, bir marka mirası olan Petite Rosalie'nin mavisine gönderme niteliğini taşıyor. Ön bölümde oturan sürücü ve yolcu dışarıdan rahatça görülebiliyor; ancak arka bölümdeki yolcuların gizlilikleri mikro delikli bir film ile korunuyor.

A l'avant, les passagers peuvent voir et être vus, alors que l'arrière comporte un film micro-perforé, préservant leur intimité.

Fütüristik Ön Tasarım

FaceAV_CL.19.021.005_747x400

Son derece aerodinamik bir tasarıma sahip olan 19_19 Concept'in ön bölümünde üstte ve altta olmak üzere iki adet pleksiglas kaput yer alıyor. Yanlara doğru iyice yükselen kaput, markanın ışık imzasına sahip LED farlara yer açarken, aynı zamanda markanın logosunu da kapsıyor. Yolcu kabini kadar, kullanılan teknoloji de açık bir şekilde görülebiliyor. Süspansiyon yapısı, tekerlekler ve yan bölümler marka logosunu andıran çift kirişli bir yapıyla süsleniyor. 

Teknolojik Arka Tasarım

FaceAR_CL.19.021.004_747X400

Arka tasarım ön tasarımı tamamlıyor: bagaj kapağı baloncuğu, aerodinamik alt çerçeve, Y şeklinde iki ışık çizgisiyle aydınlatma imzası, köşeli çift ayraçları birleştiriyor. Alt şasi pilleri tüm teknik bileşenleri ortaya çıkaran bir kaykay şeklinde tasarlanırken üç adet mavi, beyaz ve kırmızı çizgi ile renklendiriliyor.

XXL Tekerlekler

19_19 Concept, Goodyear ile birlikte geliştirilen XXL tekerlekler heybetli bir duruş sergiliyor. Jant ve lastik tek parça gibi görünürken, jantın üzerini saran lastik akustik konfora katkı sağlıyor. 
Gövdeden ayrı duran ve tekerleklere entegre kanatlar tekerleklerin tamamen bağımsız olduğu izlenimini verirken böylece kabin, yoldan ayrılmış 4 adet kürenin üzerine oturtulmuş gibi görünüyor.

Jant göbeği hareketsiz kaldığından 19_19 Concept, hareket halindeyken Citroën logosu net bir şekilde görülüyor.

Roues_CL.019.023.004_597X320

Tekerlekler Üzerinde Bir Salon

Salon_CL.19.021.009_308X176

19_19 Concept, her yolcuya özel bir evren sunuyor. Sürücü alanı sezgisel kontroller, ön cama sürüş bilgilerini yansıtan “head-up display”, son derece konforlu bir koltuk ve koltuk başlığına entegre hoparlöre sahip. Ön yolcu motorlu ve ayarlanabilir ayaklığa sahip bir koltuğun keyfini sürerken, arka koltuklar kanepe gibi tasarlanıyor. Her yolcu kişiye özel içeriğe sahip kendi ses bölgesinde yolculuk yapıyor. 
Son derece yalın bir tasarıma sahip olan konsolun alt kısmında film projeksiyon perdesine dönüşen cam bir alana bulunuyor. Direksiyon simidi havada süzülüyor gibi görünüyor ve merkezinde her nesil Citroën logosunu gösteren bir ekran yer alıyor.

Ters menteşeli kapılar birbirine doğru açılırken B sütunu olmayan yapı yolcuların kabine erişimini kolaylaştırıyor.

 

Yolun Üzerinde Uçuyor Gibi Hissedin

19_19 Concept akıllı bir süspansiyona sahip. Süspansiyon sistemi Progressive Hydraulic Cushions® özelliğine ek olarak aktif akıllı yönlendirme yapan sistem, viraj denge ve yana yatma önleme sistemi ile benzersiz bir sürüş deneyimi vaat ediyor.

Jantlar ve lastikler de süspansiyon konforuna katkıda bulunuyor. Akıllı sensör sistemleri bütününden oluşan IntelliGrip teknolojisi 19_19 Concept'in ideal sürüş modunu belirleyerek hız, fren, yol tutuşu ve araç dengesini sağlıyor.

Survoler2_CL.19.021.006_597X350

800 KM Menzil

800km_CL.19.022.001_747X400

19_19 Concept tamamen elektrikli bir otomobil. 0’dan 100 km/s hıza sadece 5 saniyede ulaşan otomobil 200 km/s maksimum hıza imkân tanıyor. Ultra hızlı kablosuz şarj özelliği sayesinde şarj kablosuna gerek olmadan sadece 20 dakikada 600 km menzil için yeterli şarj seviyesine ulaşabiliyor. 

Otonom Sürüş

Autonome_CL.19.022.003_747X400

19_19 Concept sürüşü otomatik olarak yönetebiliyor. Otoyol veya trafik sıkışıklığı gibi bazı sürüş koşullarında kontrol sisteme bırakılabiliyor. Sürüş keyfi için veya yoğun şehir merkezleri gibi daha karmaşık sürüş koşullarında sürücü istediği zaman kontrolü ele alabiliyor. 

Sezgisel ve Proaktif Bir Kişisel Asistan

Assistant_CL.19.023.008_308X176

Kişisel Asistan silindir şeklindeki formu ile konsoldaki yerini alıyor. Yapay zekâya sahip olan sistem, araç ve yolcularla etkileşim kuruyor. Sürücü araç kullanırken aktif kalsa da kontrolü devralmıyor. Sürücüsüz modda, direksiyon simidi ve pedal ünitesi geri çekiliyor ve Kişisel Asistan konsolun üzerinde yer aldığından sürücü ferah bir ortamda sürüşün keyfini çıkartabiliyor.

Kişisel Asistan, bir Silikon Vadisi Start-Up’ı olan SoundHound Inc tarafından geliştirilen doğal konuşmayı destekleyen ses tanıma özelliğine sahip.

Top