[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:TR] [cle1: SECONDES Lang:TR]

DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI

Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) 1973 yılında Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından kuruldu. Dünya Ralli Şampiyonası kapsamındaki Markalar Şampiyonluğu ilk olarak 1973 yılında verildi. Pilotlar ve Co-Pilotlar Şampiyonluğu daha sonra 1979 yılında verilmeye başlandı.

Carte_625x350

2019 WRC TAKVİMİ

DÜNYANIN 14 FARKLI NOKTASINDA


2019 FIA WRC sezonu 24 Ocak 2019 tarihinde Monte Carlo'da başladı ve 19 Kasım 2019 tarihinde Avustralya’da sona erecek.
Bu sezon yeni bir ayak şampiyonaya dahil edildi: Şili Rallisi.

Citroën WRC ile ilgili tüm haberleri web sitemiz veya tüm sosyal medya ağlarımız üzerinden takip edebilirsiniz.


HER TÜRLÜ ARAZİ ÇEŞİDİ

KARLA KAPLI ORMAN YOLLARINDAN DAĞ GEÇİTLERİNE KADAR

Drapeau-Monte-Carlo_120x80

1.Ayak: Monte-Carlo Rallisi (24 - 27 Ocak)

Hautes-Alpes bölgesinden Nice sırtlarında tepelere uzanan dünyanın en eski rallisi Fransa'nın güneyindeki muhteşem yollarda geçiyor. Asıl zorluk ise yılın bu zamanında tahmin edilmesi güç olan hava şartları.

Drapeau-Suede_120x80

2.Ayak: İsveç Rallisi (14 - 17 Şubat)

Buzlu zeminde koşuluyor olsa da İsveç Rallisi çivili lastiklerin sağladığı üstün tutuş sayesinde mevsimin en hızlı rallilerinden biri. Sürücüler sertleşmiş kar duvarlarına ‘yaslanabiliyor’ olsa da, bunlara takılmak da oldukça kolay.

Drapeau-Mexique_120x80

3.Ayak: Meksika Rallisi (7 - 10 Mart)

Çok sayıda dağ yolu ve muhteşem bir atmosfere sahip olan Meksika Rallisi, yıllar içinde bir WRC klasiği haline geldi.

Drapeau-France_120x80

4.Ayak: Korsika Rallisi (28 - 31 Mart)

2015 yılından beri FIA WRC etkinlik takviminde yer alan Korsika Rallisi asfaltta koşulan bir yarış. Ralli seyircilere adanın güzel manzaralarını keşfetme imkanı sağlıyor.

Drapeau-Argentine_120x80

5.Ayak: Arjantin Rallisi (25 - 28 Nisan)

Güzel manzaraları kadar motor sporları meraklıları tarafından yaratılan benzersiz ambiyansıyla da takdir edilen Arjantin Rallisi, FIA Dünya Şampiyonasının beşinci ayağını oluşturuyor.

Drapeau-Chili_120x80

6.Ayak: Şili Rallisi (9 - 12 Mayıs)

Çakıl ana yolları ile WRC takviminin yeni ayaklarından biri bizler için birçok sürpriz hazırlıyor.

Drapeau-Portugal_120x80

7.Ayak: Portekiz Rallisi (30 Mayıs - 2 Haziran)

Bol miktarda çakıl ve gözü dolduran alabildiğince manzarasıyla Portekiz Rallisi mevsimin en popüler ve heyecan verici etkinliklerinden biri.

Drapeau-Italie_120x80

8.Ayak: İtalya Sardunya Rallisi (13 - 16 Haziran)

Çalılar, ağaçlar ve taşlarla kaplı hızlı ve dar yollardan oluşan Sardunya Rallisi yarış pilotlarının hata yapmasına izin vermeyen zorlu bir yarış.

Drapeau-Finlande_120x80

9.Ayak: Finlandiya Rallisi (1 - 4 Ağustos)

Hızlı ve son derece teknik bir yarış olan Finlandiya Rallisi sadece yılın en zor yarışlarından biri olmakla kalmıyor, aynı zamanda co-pilot hatalarını da kesinlikle affetmiyor.

Drapeau-Allemagne_120x80

10.Ayak: Almanya Rallisi (22 - 25 Ağustos)

Sezonun en zor asfalt yarışı olarak kabul edilen Almanya Rallisi aynı zamanda öngörülemeyen hava koşulları nedeniyle doğru lastik seçimini de zorlaştırıyor.

Drapeau-Turquie_120x80

11.Ayak Türkiye Rallisi (12 - 15 Eylül)

Akdeniz kıyıları uzanan dağ yolları boyunca uzanan yarış, büyük bölümü çakıl etaplarıyla WRC pilotları için zorlu bir sınav niteliğini taşıyor.

Drapeau-UK-1_120x80

12.Ayak: Galler Rallisi, İngiltere (3 - 6 Ekim)

Galler Rallisi, İngiltere soğuk, yağışlı ve sisli iklimiyle her an sürprize hazır son derece zorlu bir sınav.

Drapeau-Espagne_120x80

13.Ayak: RACC Rallisi – İspanya Rallisi 24 - 27 Ekim)

Asfaltta geçen iki gün ve çakılda geçen bir gün ile İspanya Rallisi ekiplerden özel bir sürüş tarzı bekleyen ve alışılmışın dışında kalan özel bir yarış.

Drapeau-Australie-1_120x80

14.Ayak: Avustralya Rallisi (14 - 17 Kasım)

Avustralya Rallisi sezonun en “egzotik” yarışlarından olup sürücüler için bolca sürpriz de sunuyor. Avustralya Rallisi aynı zamanda 2019 sezonunun son ayağı.

WRC RALLİSİ NASIL GERÇEKLEŞİYOR?

Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki yarışlar arasındaki temel fark arazi tipinden kaynaklanıyor. Gerçekleştirilen ülkeye bağlı olarak; çakıl, asfalt veya karda yarışlar düzenleniyor.

Coğrafi farklılıklar dışında her bir ralli aşağıdaki açıklandığı üzere aynı formatta düzenleniyor:

- Salı ve Çarşamba: Dönüşümlü olarak kullanılan yarışın bu ilk iki gününde ekiplere yol notlarını hazırlamak ve rotayı değerlendirmek için zaman tanınıyor.

- Perşembe: "shakedown" yarış başlamadan önce gerçek yaşam koşullarında testler yapılıyor.

- Cuma, Cumartesi ve Pazar: Ekiplerin 15 - 25 arasında etapta birbirleriyle zamana karşı mücadele ettiği gerçek yarış günleri.

"Etap", sürücülerin mümkün olan en kısa sürede tek tek tamamladıkları (trafiğe kapalı) rotanın bir bölümünü ifade eder. Saniyenin onda biri hassasiyetle zaman tutuluyor.

Co-pilot, pilota yardımcı olmak üzere daha önce antrenmanlarda pilot ile birlikte oluşturulan yol notlarını okuyarak sürücüyü yol şartları hakkında bilgilendiriyor.

Yarış otomobilleri etaplar arasında veya servis alanına giderken trafiğe açık yolları kullanıyorlar ve bu nedenle pilotların trafik kurallarına uyması gerekiyor.

Servis alanından yararlanmak; süre, mekanik yardım süreleri ve benzeri olmak üzere kesin kurallarla düzenlenmiş durumda. Araçların servis alanı dışında onarım gerektirmesi halinde sadece pilot ve co-pilot ilgili tamiratı yapabilir ve tamiratı yaparken sadece ve sadece araçta bulunan alet, edevat ve ekipmanı kullanabilir.

Top