Bu site çerezler kullanmaktadır. Sitede gezinmeye devam ederek, çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazlası

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:TR] [cle1: SECONDES Lang:TR]

2018 SEZONU AÇILDI!

26-29 TEMMUZ 2018

Finland_597x350

75. FİNLANDİYA RALLİSİ

Mads Ostberg, karşı konulamaz formuyla odağını çoktan gelecek sezona çeviren Citroën Total Abu Dhabi Rally Takımında ikinciliği kaptı. Bu sezonun üçüncü podyumu, İsveç'teki ikincilik ve Meksika'daki üçüncülüklerle beraber C3 Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki performansın hat safhada olduğunu kanıtlıyor.



YARIŞIN ÖYKÜSÜ

Finlandiya'da ki aşırı sürate ulaşılan pistlerde ve sürücülerin kendilerini güvende hissedecekleri özel araçlara ihtiyaç duydukları bu farklı turnuvada, Citroën kendini tekrar ve tekrar ispatlamıştır: 2008, 20011, 2012 ve 2016 yıllarında toplam dört zafere imza atılmıştır. Bu sene ki ralli turnuvası ve zafer dolu geçmiş performansları da, hala iddialı olduklarını gösterdi. Mads Ostberg, piste çıkardığı en iyi arabayı kullandığını daha test sürüşünde belirttikten sonra zaman tablolarının en üstlerinde, Craig Breen de ikincilikte yerini aldı. Daha başından beri Citroën ikilisinin, bu haftasonu rakipleri zorlayacağı belliydi. SS2'de gerçek aksiyon başlar başlamaz Norveçli ikinciliği ve SS4'te ise ilk pistteki zaferi sayesinde liderliği ele geçirdi. Öğleden sonra ki yarışı, Tänak'ın hemen 5.8s arkasında ikincilikle bitimeden önce, kazandığı iki tane zafer ile ilk dört pist için liderliği elinde tuttu. Bu sırada Craig Breen ikinci yarış pistinde geçirdiği lastik delinmesi sorunu yüzünden 47.8s kaybetti ve ilklerin arasında yerini alma şansını yitirdi. Kaybettiği zamanı kurtaramadı ve kendisini iki gün boyunca sıralamada üçüncülükte  buldu. Daha fazla araç pisti kullandıkça, yolun tutuşu oturmaya başladığından, İrlandalı, kendisine sunulan en ufak fırsatı geri tepmedi. SS8'de kazanıp, Güç Pistinde zaman koydu(+1.7s, 11.12km) ve ralliyi sekizinci olarak bitirdi. Arjentine'dan sonra ikinci Dünya Ralli Turnuvasında olan Khalid Al Qassimi'nin SS12'deki hatası ilerlemesine engel oldu. Pazar günü ise Ralli 2 kuralları kapsamında yarışa geri katılıp, bitirmeye koyuldu. Bu sırada Mads Ostberg, Cumartesi günü, bir önceki gün bıraktığı yerden devam etti, üç defa şampiyona sahibi olan Jari-Matti Latvala'dan gelen sürekli atakları savurdu. Pazar gününün son virajına gelindiğinde 5.4 saniyelik bir önderliği vardı ki bu önderlik taşıdığı ekstra bir lastikten dolayı daha da etkileyiciydi. Norveçli, pazar gün ki zafer ile bütün rakiplerine amacını çok net bir şekilde belli etti. Son dakikaya kadar Latvala'ya karşı kendini savunarak ikinci gelmeyi başardı. 2013 ve 2015'ten beri bu ikonik rallideki en iyi sonuçlarını elde etti.

07-10 TEMMUZ 2018

Rallye-Italie-Sardaigne_597x350

15. İTALYA SARDUNYA RALLİSİ

SAYGI DUYULASI BİR SONUÇ

Pozisyonlarını korumaları gerektiğini farkeden Citroen Abu Dhabi Dünya Ralli Takımı, güvenilirliklrini ve istikrarlarını göstererek sıralamada beşinci ve altıncı yerleri tuttular.



YARIŞIN ÖYKÜSÜ

Çakıl yolda iyi bir başlangıç son derece kritiktir. Kötü bir başlangıç yaparak, gelecek günlerde ki başlangıç pozisyonlarında geride kalıp, rakiplerinizin yarattığı toz bulutu ve çakılları temizleyerek geçirirsiniz. Yılın bu zamanı neredeyse hiç yağmur almayan Sardunya Adasında, Cuma günü, ansızın ağır bir yağmurun başlaması ile birlikte her şey Citroën Total Abu Dhabi DRT için daha da zorlaştı. Bu şartlar altında, ıslak çakıl üzerinde yarışa geriden başlamak hiç bir zaman  avantaj değildir(Craig Breen 8. ve Mads Ostberg 10. sıralardalardı) Yine de takım kaybetmeyi göze almıyordu, Mads Ostberg tarafından da SS2 ve SS9'da en hızlı zamanlarıyla gösterdiği gibi, bu yarışta da başarı elde edeceklerdi. Üst üste gelen küçük hatalar ve şanssızlıklar, ikilinin Cuma günü beşinci ve yedinci pozisyonlardan yükseğe çıkmalarına izin vermedi. Örneğin; SS4'te taş ile olan bir çarpışma, SS2'de viraj kaçırması, SS6'da üç pitstop ve SS7'de de tekrar viraj kaçırma, Tergu ve Osilo için yanlış lastik seçimleri...

Cumartesi günü ise hava normal haline dönmüştü ve yolları kurutuyordu ve belliydi ki ikili son iki tur boyunca yol temizleyecekti, bu nedenle risksiz hareket edip yanlarına iki adet yedek lastik aldılar. Yolun pozisyonunu kendisine karşı olduğu halde Mads Ostberg cüretkar bir hareketle dördüncü sürücüyü baskı altına almaya çalıştı, fakat sonunda ona yetişemeyeceğini kabullenip beşinci olarak yarışı sonlandırdı. Craig Breen ise hemen peşinden takip etti, bütün rakiplerinden daha acemi olarak girdiği bu etkinlik onun anlayışını geliştirdi.

17-20 MAYIS 2018

Rallye-Portugal_597x350

52. PORTEKİZ RALLİSİ

İLK ETAP SONUÇLARI

Güçlü gözüken bir başlangıçtan sonra, birincilik için tekrar zorlayacakları düşünülürken, Citroën Total Abu Dhabi DRT, üç kere lastiğin patlaması ile bütün umutlarını yitirdiler. İlk günde ki podyum hayalleri yerini, hafta sonunun geri kalanında asfalt temizlemeye bıraktı



.

26-29 NİSAN 2018

Rallye-Argentine_597x350

38. ARJANTİN RALLİSİ

C3 WRC İLE İLGİLİ GELİŞMELER

Citroën Total Abu Dhabi DRT, ciddi bir lastik patlaması ile birlikte podyum şanslarının yok olduğunu gördüler. Hafta sonu verdikleri bütün emek karşılıksız kaldı fakat ne olursa olsun, C3 WRC'de tekrar yer almaktan ve arabanın arka dingiline yaptıkları geliştirmelerin istenilen sonuçları doğurmasından moral buldular.



YARIŞIN ÖYKÜSÜ

2014'te ilk sahalara çıktığında podyumda ki üçüncülüğü ve sonra ki sene dünya şampiyonluğu ile Kris Meeke'nin Arjantina rallisinde yarışmaktan keyif almadığı söylenemez. C3 WRC'de tam bir özgüven sergileyen İrlandalı, bu etkinliğe olan aşkını göstermekten kaçınmadı. Yeni arka dingili ile açılış gününde peş peşe aldığı ikinci en hızlı zamanlamalar ile üçüncülüğe yerleşti. Öğleden sonra ise tekrar kendisini aşarak ikinciliğe yerleşti, birincilikten 22.7 saniye geride kalarak günü sonlandırdı. Bu sırada Craig Breen günü altıncılıkla bitirirken, beşinci sürücünün 4.8 saniye gerisindeydi.

Malesef Craig bir sonraki gün talihsizliklerden dolayı rallisini sonlandırmak zorunda kaldı. Zamanlamaları, Cuchilla Nevada pistinde ralliyi kazanacak kişiyle çok yakındı, o noktaya kadar Craig güçlü bir performans göstermişti.  (Özellikle de pistlerde bu kadar kısa zaman geçirmiş biri için.) Takımı için podyumda bir yer kazanmasının ne kadar önemli olduğunun farkında olarak Kris Meeke Neuville'in geri gelememesi için her şeyini ortaya koydu. Üçüncülükte bir sonraki sürücünün üzerinde 16.2 saniyelik bir üstünlüğü vardı ki aynı pistin ikinci geçişinde bir lastik patlaması yaşadı. 2 dakika 30 saniye kaybettikten sonra, İngiliz bayraklı C3 WRC, o noktaya kadar problemsiz ve hızlı gelmesine rağmen, takımın sezonun üçüncü olacak podyumundaki umutlarını hayatta tutamadı. Fakat takım, cesaretini ertesi gün tekrar ortaya koydu. Bütün bu yıpranma ve mental strese karşı güçlü ve odaklı bir şekilde arabayı teste koyuldular. Bu sırada Khlid Al Qassimi, bu sene ki ilk çıkışında 14. olmuştu ve uzun bir aradan sonra üreticilere katkıda bulundu.

05-08 NİSAN 2018

Rallye-France-Corse_597x350

61. KORSİKA TURU

REKABETÇİ C3 WRC PİLOTLARI, BU DEFA BAŞARILI OLAMADILAR!

Citroën Total Abu Dhabi DRT takımı kendileri için konulan yüksek hedefler için performanslarını ortaya koydular fakat Dünya Şampiyonasının en haşin yolları onlara mani oldu.

YARIŞIN ÖYKÜSÜ

Gerçek bir alfalt pist uzmanı olan Sébastien Loeb, Corsica'da zaten olağanüstü performans göstermişti. 2005'te bütün hafta sonu boyunca zaman tablosunda hep en üstte yerini almıştı. Aradan 10 sene geçtikten sonra tekrar Cuma sabahı 9.7 saniye ile birinciliği La Porta - Calle di Rostino'da zorladı. 49.03 km olan bu yolda, rakipleri deneyimlerini avantaja çeviriyorlardı, neredeyse sonsuz virajlı bu yolda rakiplerini şaşırtmıyorken, 9 kere dünya şampiyonu olan Loeb yol işaretlerine güvenmek zorundaydı. İlerideki arabalar turlarını tamamladıkça asfalta düşen çakıl ve çamurdan dolayı 9. sıradan başlaması pek de hoş değildi. Malesef "lastiklerimden daha ateşliyim" diyen Dünya Şampiyonu, bir sonra ki tura soğuk başladı.

Kris Meeke o noktada işleri devralıp Citroën Total Abu Dhabi DRT adına harika bir performans sergiledi. İrlandalı, günün sonunda genel olarak üçüncülükte ikinciden sadece 5.1 saniye geride kalarak yerini aldı. En hızlı ikinci ve üçüncü zamanlamaların altına da imzasını attı. Aynı zamanda da Sébastien Loeb Ralli 2 kuralları altında harika bir dönüş yapıp üç tane zafer ile kendini kanıtladı. Kris Meeke de ikincilikte eşitlendi. Malesef Cumartesi günü Ulsterman'ın son turunda bir yol bulma problemi yaşandı. Ralli 2 kuralları altında dönüp, Pazar günü en hızlı ikinci zamana imzasını atıp, güç sahasında üçüncü olurken Kris Meeke arabasının kalite yelpazesini herkese gösterdi. Bu Sébastien Loeb için de aynı şekildeydi, son hız testinde ikinci gelen Loeb, 2.2 saniye ile birinciliği kaçırdı.

WRC WORLDWIDE ŞAMPİYONASI'NIN EN İYİ ROTALARI

06-11 MART 2018

Rallye-Mexique_597x350

18. MEKSİKA RALLİSİ

HARİKA PERFORMANS!

Loeb-Elena ikilisinin Dünya Ralli Turnuvasına neredeyse mükemmel dönüşüyle ve peş peşe podyumda yer kapan Kris Meeke ve Paul Nagle, Citroën Total Abu Dhabi DRT, Meksika çakılları üzerinde muazzam performanslar gösterdiler ve takımları, Dünya Şampiyonası sıralamasında ikinci sıraya oturdular.



YARIŞIN ÖYKÜSÜ

2006, 2007, 2008, 2010, 2011 ve 2012'de 6 kere kazanan ve hatta bazen yola en önde başlayan Sébastien Loeb bu engebeli ve kızgın çakıl yollarında daha önce mücizeler yarattı. Fakat döndüğünde bu Dünya Ralli Şampiyonasında, üç bölümden oluşan etkinlik programında(Meksika, Korsika ve Katalonya), en son geçirdiği tam sezondan beri 6 sene geçmişken ve rekabetin gittikçe arttığı düşünüldüğünde, eski başarılarını tekrarlaması hayal edilemezdi. Gelgelelimki birebir hayal edilemez denileni yaptı, C3 WRC sanki ona bir eldivencesine uydu. Daniel Elena ile 11. başladıkları yarışı ikincilik ile bitirdiler ve bu sırada da iki adet zaman tablosunda birinciliğe oturdular. 2015 Rallye Monte-Carlo'dan beri ilk zaferlerinin hakkını verdiler. Ertesi gün ise formda olduklarını tekrar ispatladılar. Hız yarışında birincilik sağlayıp genel puanlamada birinciliğe yerleştiler fakat takip edenler ile aralarındaki fark çok yakındı. 44 yaşındaki Fransız izleyenleri performansı ile şaşkına düşürü, Monegasque co-pilotu ile üç tur boyunca hep en önde ilerlediler. SS14'te bir lastik delinmesi ile kenara çekip kötü bir karar ile lastiği değiştirmeye karar verdiler, bu da turnuvada kullanılan lastiklerden haberdar olmadıklarından kaynaklanıyordu. İkili genel ortalamada beşinciliğe düştüler ve aynı şekilde son yarışta da beşinci oldular fakat izleyenler ve hayranları her saniyeyi heyecan içinde takip ettiler. İki adet tur zaferleri ile, pek ideal olmayan bir lastik tercihi ile tökezlemiş olasalar da ertesi gün 4. pozisyondan başlayabildiler. En ufak fırsatı değerlendirmeye hazır bir şekilde her şeylerini ortaya koydular ve sıralamada yükselmeyi başardılar. İkinciliğe yerleştiklerinde üçüncüyle aralarında 10.9 saniye fark vardı. Her ne kadar Pazar günü istedikleri gibi geçmese de üçüncülük ile bitirdiler ve onlar için sezonun ilk podyumu, citroën Total Abu Dhabi DRT için peşpeşe gelen ilk üçte bitirdikleri podyumlardan üçüncüsüydü.

15-18 ŞUBAT 2018

Rallye-Suede_597x350

66. İSVEÇ RALLİSİ

KARARLI İLERLEME!

Craig Breen'in üst düzey performansı sayesinde Citroen Total Abu Dhabi DRT İsveç'in öncülerindeyken, takım C3 WRC'nin dördüncü podyum bitişini almakla kalmayıp, üreticiler şampiyonasında üçüncülüğe tutundular.



YARIŞIN ÖYKÜSÜ

Kariyerlerinin İskandinavya'da donmuş bir gölde başladığını söyleyebilecek Craig Breen dışında çok fazla İrlandalı olamaz. Ebeveynlerinin noelde aldığı buzda araba kullanma hediyesi ile daha 15 yaşındayken hakiki bir ralli arabası deneyimleme fırsatı oldu. 28 yaşında iken 2014'te Rally Sweden'da ilk kez ralli dünyasında kendini gösterdi.  2016'da Citroen Racing için ilk kez yola çıktı. Bütün bunlar Craig'in neden kışın ralli yapmayı bu kadar tutkuyla sevdiğini açıklıyor.

Bundan önceki en iyi sonucu 2017'deki beşinciliğiydi ki orada da buz ve karlı bir İsveç pistindeydi. 9. olarak başladığı pozisyonunun getirdiği bütün avantajları kullanarak, akrobatik hünerlerini daha yarışın ilk gününde sergiledi ve iki zafer ile rallinin tamamını dördüncü olarak bitirdi. C3 WRC'sine duyduğu yüksek güven ile bu hızlı sahalarda Craig temposunu yükseltti ve ertesi gün ikinciliği kaptığında birincilikten sadece 4.2 saniye uzaktaydı. Arkasındaki sürücüler kolay vazgeçeceğe benzemiyordu ve onları oldukları yerde tutmak için geniş omuzlara ihtiyacı vardı. Craig Breen ve Scott Martin Paar gününe kadar soğukkanlılıklarını koruyarak yarışı ikinci bitirdiler ve bununla birlikte WRC'de en iyi sonucu alarak C3 WRC'ye henüz kısa olan kariyerinde dördüncü podyum pozisyonunu kazandırdılar.

Mads Ostberg, İsveç'te 2014'te Citroen adına podyumda gözlerini ilk 3'e dikmişti. Cuma günü üçüncü sürücünün sadece 1.1s arkasında kalarak yeni C3 WRC'ye olan hakimiyetini geliştirdiğini gösterdi. Hala yeni makinesi hakkında öğrenecek çok şeyi olmasına rağmen temposunu dengeleyip altıncılığa yerleşti ve üretici şampiyonası için değerli puanlar topladı.

Kris Meeke'in bu haftasonu için hedefi ise aynı şekilde sürücü şampiyonası için puan toplamaktı. Monte'deki performansı sayesinde, ilk gün arabasını kar küreği işleviyle kullanırken(4. pozisyonda başlamıştı), kendisini sıralamanın yüksekleri için savaşamaz halde buldu. Norveçlinin şansı gene dönmedi ve minik bir kar birikintisine çarpıp arabasının turbosunu zedelediğinde ralliden çekilmek zorunda kaldı.

SEBASTIEN LOEB'DEN MEXİCO RALLİSİNİN EN İYİLERİ

25-28 OCAK 2018

Rallye Monte Carlo 597 x 350

86. MONTE CARLO RALLİSİ

DEĞERLİ NOKTALAR

Bu senenin Monte'sine zor bir başlangıçtan sonra, Citroen Total Abu Dhabi Dünya Rally Takımı harika karakter ve irade gösterip sıralamada yükselerek sürücü ve üretici şampiyonalarında önemli puanlar kazandı.



YARIŞIN ÖYKÜSÜ

Bütün en iyi takımların sırrı, gidişat her ne kadar kötü olursa olsun birlikteliklerinden taviz vermeden, çok çalışıp sonuç getirebilmektir. Kris Meeke'in sürücü şampiyonasında getirdiği 17 puan ile ve üretici şampiyonasındaki zaferden eklenen 18 puan ile Citroen Total Abu Dhabi DTR, her ne kadar yarışa  zorlayıcı bir başlangıç yapmış olsalar da gücünü Monaco'da bu haftasonu tekrar ispatladı.

Kris Meeke ve Paul Nagle perşembe akşamı hava karardıktan sonra yapılan açılış virajında zorlayıcı anlar yaşadılar.  Thoard-Sisteron(36.69km) pistinde karın kapattığı üç  kilometlerik bir bölüm tayfanın çoğunu avladı. İlk turun başlamasından daha iki dakika bile geçmeden rallinin rotası değişmişti. Craig Breen ve Scott Martin ertesi gün tekrar kötü talihin kurbanı oldular, kocaman bir taş C3 WRC'nin jantlarına düşüp fren sistemini darbeledi. Gelicek üç turda gitgide fren güçlerini kaybetmeye başladılar. Her ne kadar tamir etmeye uğraşsalar da nafileydi, üç dakikalık bir zaman kaybı ile yedinci pozisyondan onuncu pozisyona düştüler. Bu peşpeşe denk gelen kötü talih onlar için daha da zordu çünkü bu durum onları cumartesi günü yola ilk başlamak zorunda bıraktı. Arkalarından gelicek araçlar için yolu kar ve buzdan temizliyor ve iz bırakıyorlardı. Bu tarz şartlarda momentum kaybetmemek zordur. Özellikle de bu Rallye Monte-Carlo son zamanlardaki en sert ve en çeşitli zorlukları yaşatan olduğundan dolayı moral bozmamak aşırı derecede zorlayıcıdır. Fakat Citroen Total Abu Dhabi takımı önlerindeki işe odaklandılar ve dikkatlerinin dağılmasına izin vermediler. The Red Army lastik seçimine geldiğinde hiçbir zaman hata yapmazdı. Aynı şekilde, Kris Meeke'in C3 WRC'si çok güzel bir şekilde bakım görmüş ve ayarlanmıştı, onun arabasına ve kendisine olan özgüveninde eksik yoktu ve bu şekilde 5. sıraya geri yükseldi. Bu sırada ise Craig Breen her fırsatta izleyenlere yeteneklerini sergilemekten çekinmedi. Örneğin en hızlı üçüncü zamanın altına imzasını atarken en hızlıdan sadece 2.2 saniye gerideydi. Cumartesinin son turu ve ikonik Col de Turiniden sonra takım eforlarının ve kararlılıklarının meyve verdiğini gördüler. Meeke son turu kazanıp genel sıralamada dördüncülüğe yükseldi.

KRIS MEEKE İLE CITROËN LITTLE BIG RACING

SOSYAL MEDYADA CITROËN YARIŞMASINI TAKİP EDİN

2018'de #C3WRClive, Perşembe'den Pazar gününe kadar günde bir kez yayınlanacak.

Haberler, fotoğraflar ve videolar ... En son Citroën Racing takımı haberlerini canlı yayından WhatsApp uygulamasıyla alır. Keyif almanız çok kolay! Aşağıdaki adımları takip ediniz: • WhatsApp'ı akıllı telefonunuzda ücretsiz indirin. • Citroën Racing'i takip etmek için buraya tıklayın • Bu yeni kişiye "Başlangıç" mesajını gönderin. Ve aboneliğinizi iptal etmek isterseniz, bu kişiye "Durdur" yazmanız yeterlidir.
Top