[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:TR] [cle1: SECONDES Lang:TR]

CITROËN’İN WRC’DEKİ TÜM 2019 SONUÇLARI

Citroën’in WRC'deki tüm haberlerini sosyal ağlarımızdan öğrenin ve Sébastien Ogier / Julien Ingressia ve Esapekka Lappi / Janne Ferm'in olmak üzere iki ekibimizin C3 WRC ile elde ettiği sonuçları keşfedin.

wrc-turquie_news_625x400.329707

TÜRKİYE RALLİSİ
12 - 15 EYLÜL

CITROËN, TÜRKİYE RALLİSİNDE DUBLE YAPARAK ŞAMPİYONLUK MÜCADELESİNDE BEN DE VARIM DEDİ

Son derece güvenilir ve yüksek performanslı C3 WRC ile yarışan Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ve Esapekka Lappi Janne Ferm, Türkiye Rallisini ilk iki sırada tamamladı. Bu sonuçlar Fransız ekip pilotlar ve Co-Pilotlar klasmanında tekrar şampiyona da iddia sahibi oldular.
wrc-turquie_news3_400x300.329710

TÜRKİYE RALLİSİ YARIŞ SONUCU
1. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) 3:50:12.1
2. Lappi / Ferm (Citroën C3 WRC) +34.7
3. Mikkelsen / Jaeger (Hyundai i20 WRC) +1:04.5

wrc-turquie_news1_400x300.329708

DÜNYA ŞAMPİYONASI PİLOTLAR KLASMANI
1. Ott Tänak – 210 puan
2. Sébastien Ogier – 193 puan
8. Esapekka Lappi – 80 puan

wrc-turquie_news2_400x300.329709

DÜNYA ŞAMPİYONASI MARKALAR KLASMANI
1. Hyundai WRT – 314 puan
2. Toyota Gazoo Racing – 295 puan
3. Citroën Total WRT – 259 puan

TÜRKİYE RALLİSİ, ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

• Aslında Citroën Total World Rally Team için Türkiye Rallisinin 38.62 kilometre uzunluğundaki son gününde uygulayacağı strateji oldukça basitti. İlk iki günü duble yaparak tamamlayan ekipler rallinin üçüncü gününde aşırı risk almadan kontrollü bir yarış çıkartacaktı. Esapekka Lappi ve Janne Ferm ikinci sırayı korumakla ve arkadan gelen rakiplerin yakalama olasılığını zayıflatmakla yükümlüydü. Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia ise hızını korumak zorundaydı. Bunu yaparken de aşırı risk almamak adına lastiklerini koruması gerekiyordu ekibin. Citroën ekibi plana sadık kalarak ralliyi ilk sırada bitirmeyi başarırken Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia, Power Stage bölümünde en hızlı üçüncü zamana imza atarak üç ekstra puan aldılar.

• Bu duble, Citroën Total World Rally Team’in 2015 Arjantin Rallisinden bu yana elde ettiği en iyi sonuç. Bu aynı zamanda Monte-Carlo ve Meksika’nın arından takımın üçüncü zaferi. Yine bu aynı zamanda takımın 9’uncu ve 10’uncu podyum zaferi olmasıyla da büyük bir öneme sahip. Daha da önemli C3 WRC ile Citroën Total World Rally Team’in bu hafta sonu Türkiye Rallisinde elde etmiş olduğu başarılı sadece bir ralli zaferi olmakla kalmayıp, aynı zamanda ekibe hem markalar, hem de pilotlar klasmanında önemli bir avantaj kazandırdı. Türkiye Rallisinden elde ettikleri puan ile Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia, pilotlar klasmanında 2’inci sıraya yükseldiler ve liderle aralarında sadece 17 puan kaldı.

• Cuma günü kötü bir başlangıç yaptıkları yarışa üçüncü olarak devam eden Sébastien ve Julien ilk etabın sonuna 6 km kala patlayan lastik nedeniyle zaman kaybetti. Yarışın ilerleyen bölümünde tekrar üçüncülüğe tırmanmayı başaran ekip iki adet en iyi üçüncü zamana imza atarak günü takım arkadaşının 17,7 saniye gerisinde ikinci sırada tamamladı. Son derece sıcak olan hava şartlarına karşın ekip cumartesi sabahı üç adet orta ve iki adet sert Michelin olmak üzere son derece zor bir lastik seçimi yaptı. Ekip söz konusu lastik seçimi ile 33 km uzunluğundaki Yeşilbelde etabını kazanarak ilk etap zaferine ulaşmış oldu. Rakipleri ise en az 1 dakika geriden geldi. Ekip çok fazla risk almadan kontrollü bir yarış stratejisi izledi. Yeşilbelde etabının tekrarında en iyi ikinci zamana imza atan ekip böylece liderlik koltuğuna yerleşmiş oldu. Türkiye Rallisinin son gününe avantajlı başlayan ekip C3 WRC üçüncü zaferine ve 2019 sezonundaki yedinci podyuma ulaştı.

• Esapekka Lappi ve Janne Ferm ralliye iyi bir başlangıç yaparak SS2’de en hızlı ikinci zamana imza attı. Devamında liderliği ele alan ekip ilk etap zaferine ulaştı. C3 WRC ile çok iyi bir yarış çıkartan Finli ekip yarışın ilk günü öğleden sonra yağan yağmur ve doğru olmayan lastik seçimi nedeniyle çok zorlandı, ancak çok fazla risk almadan kontrollü bir yarış çıkarttı. Başarılı bir yarış çıkartmaya başlayan ekip iki etap zaferiyle rallinin kontrolünü ele geçirmeye başlarken SS12’de kısa bir mola vermek zorunda kaldı ve liderliği de bu arada takım arkadaşlarına devretti. Ekip böylece İsveç ve Finlandiya zaferlerinin ardından bu sezon üçüncü kez podyuma çıkmış oldu.

17. ALMANYA RALLİ, 22 -25 AĞUSTOS

CITROËN, TÜRKİYE’YE ODAKLANDI

Sébastien Ogier - Julien Ingrassia ve Esapekka Lappi - Janne Ferm, Almanya Rallisini genel klasmanda yedinci ve sekizinci olarak tamamladılar. Her iki ekip de yarış boyunca C3 WRC ile sahip oldukları potansiyeli tam olarak ortaya koyma mücadelesi verirken, patlayan lastik ekiplerin hızını kesti. Citroën Total World Rally Team tüm konsantrasyonunu Türkiye’de koşulacak olan bir sonraki yarışa (12-15 Eylül) odakladı ve burada çok daha iyi bir sonuç almayı hedefliyor. 

WRC-Allemagne-August-19

ALMANYA RALLİSİ, ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

Patlayan lastik nedeniyle Ogier - Ingrassia ikilisi podyum fırsatını kaçırınca Citroën Total World Rally Team, yarışın kalan kısmını C3 WRC'nin performansını ve yol tutuş özelliklerini geliştirmeye odaklandı. Ekip yapmış olduğu çalışmayla bugüne kadar araç ayarlarının nasıl değişebileceğine dair daha net bir fikir edinirken bunu daha da ileriye taşımayı hedefliyor. Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia günü yedinci sırada tamamlarken bir ara altıncı sıraya kadar yükselmeyi başaran Esapekka Lappi ve Janne Ferm ikilisi ise takım arkadaşlarının ardından günü sekizinci olarak tamamladı. Power Stage’ta beşinci olarak bonus puan toplayan ekip bu sonuçla Dünya Şampiyonasında geçici olarak da olsa üçüncülüğe yerleşmiş oldu.

Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia çok kısa sürede aracın ayarların ideal düzeyde olmadığını anladı. Böylece ekip çok fazla öncen kayma eğilimi gösteren C3 WRC’nin ayarlarını hızda yeniden gözden geçirdi. Her ne kadar ekip birkaç küçük hata yapmış olsa limitlerin üzerinde bir performans sergileyerek liderlerle aralarındaki farkın açılmasını önledi ve ekip yarış boyunca liderliğe yükselme umuduyla yarışı bırakmadı. Maalesef, Panzerplatte etabı onlara kötü bir sürpriz hazırladı. Önceki küçük bir lastik hasarı nedeniyle biraz zaman kaybettiler. Ancak kötü sürpriz bu kadarla kalmadı. Ekip ikinci kez patlayan lastik nedeniyle 1 dakika 30 saniye vakit kaybetti. Liderlik şansını tamamen kaybeden ekip bu nedenle yarışın kalanını aracı daha da geliştirmek için test yapmaya odaklandı.

Bu zorlu maratonda daha az deneyimli olan Esapekka Lappi ve Janne Ferm ilk bacakta dördüncü sıranın 7,3 saniye gerisindeydi. Aslında çok iyi ayarlanmış bir otomobile sahiptiler ancak şartları biraz fazla zorlayınca SS5’te hata yaptılar. Günü yedinci sırada tamamladılar. Oysa cumartesi günü iki farklı (SS9 ve SS11) en hızlı etap zamanına imza atmışlardı. Ekibin bu üstün performansı C3 WRC’nin ayarlarında kaydedilen gelişmeyi gözler önüne seriyordu. Ancak şartları zorlayan ekip tekrar hata yapmaktan kurtulamadı.

c3-wrc-finlande_625x400.325833

FİNLANDİYA RALLİSİ
1 - 4 AĞUSTOS

CITROËN’İN UÇAN FİNLERİ İKİNCİ OLDU

Sezonun başından bu yana C3 WRC ile üstün bir performans sergileyen Esapekka Lappi ve Janne Ferm ev sahibi olarak yarıştıkları Finlandiya Rallisi’nin ardından “Uçan Finli” lakabını pekiştirmiş oldu. Fin ekip her yıl olduğu gibi bu yıl da Finlandiya Rallisine damgasını vurdu.

Sergilemiş oldukları performans Citroën Total World Rally Team bu sezonki 8’inci podyumunu elde ederken, bunu Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia ikilisinin 5’inciliğini destekliyor. Fransız pilot yaşamış olduğu rahatsızlığa rağmen şampiyona için çok kıymetli puanlar almayı başardı.
c3-wrc-finlande-2_400x300.325835

YARIŞ SONUCU

1. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) 2h30’40’’3
2. Lappi / Ferm (Citroën C3 WRC) +25’’6
5. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) +56’’1

c3-wrc-finlande-1_400x300.325834

DÜNYA ŞAMPİYONASI PİLOTLAR KLASMANI

1. Ott Tänak – 180 puan
2. Sébastien Ogier – 158 puan
8. Esapekka Lappi – 58 puan

c3-wrc-finlande-3_400x300.325836

DÜNYA ŞAMPİYONASI MARKALAR KLASMANI

1. Hyundai WRT – 262 puan
2. Toyota Gazoo Racing – 236 puan
3. Citroën Total WRT – 198 puan

FİNLANDİYA RALLİSİ, ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

Esapekka Lappi ve Janne Ferm onları zorlu bir yarışın beklediğini biliyorlardı. 2018 yılında yarışmayan ikili gerekli deneyime sahip değildi ve bu nedenle yarışın ikinci etabını tam gaz deneyimlemek zorunda kaldılar. C3 WRC ile yarışan ikili tüm yarışa hakim bir hafta sonu geçirirken aynı zamanda yoğun bir çaba göstermek zorunda kaldılar. İlk etapta kaybettikleri süreyi telafi etmek için çabalayan ikili ikinci etabın sonunda 3’üncü olan takımın önünde yer almayı başardılar. Ev sahibi olarak son derece çarpıcı bir performans sergileyen ve iyi bir dereceye imza atan ikili haklı olarak podyumda yer aldı.

Bu başarı birçok önemli başarıyı da beraberinde getiriyor. Lappi-Ferm ekibi için sezonun ikinci podyumu olurken, kısa WRC kariyerlerinin altıncı ve aynı zamanda Citroën Total World Rally Team için bu sezon koşulan dokuz yarışta sekizinci podyum anlamına geliyor.

Esapekka ve Janne ilk gerçek etapta (19,34 km) liderin sadece saniyenin onda biri kadar bir farkla arkasında en iyi ikinci tur zamanına imza atarak iyi bir başlangıç yaptılar ve olacaklarla ilgili önemli bir ipucu da vermiş oldular. İkili daha sonra ilk ayağın sonuna sadece 2,4 saniye farkla üçüncü sırada yer alarak hızlı başlangıcı devam ettirirken, umutları da yeşertmeye devam etti. C3 WRC ile büyük bir uyum içerisinde üstün bir performans sergileyeme devam eden ikili diğer etaplarda da başarılı bir grafik çizmeye devam etti. Benzersiz bir performans sergileyen ikili iki etap zaferi (SS16 ve SS18) ile üçüncü sıradaki ekibin 12,4 saniye önünde ikinci sırada yer aldı. İkili bu avantajı yarışın son gününde kullanmaya devam etti.

Cuma günü ikinci olan ve bu nedenle yollardaki gevşek çakılların üzerindeki ince tabakayı süpürmek zorunda kalan Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia günü podyumun 12,9 saniyesinde gerisinde yedinci sırada bitirmeyi başardı. Sébastien rahatsızlandı ve bu nedenle cumartesi gecesini çok kötü geçirdi. Ciddi bir yorgunlukla mücadele etmek zorunda kalan pilot buna karşın 5’inci sırada yer bulmayı başarırken 4’üncü sıradaki ekip ile olan farkı da iyice kapattı. Aslında daha iyi bir gece uykusunun ardından yarışa dinlenmiş bir şekilde çok daha dinamik ve enerji bir şekilde geri dönmüş olsa çok daha iyi bir sonuç elde edebilirdi. Pilot pazar gününü dördüncünün sadece 2,7 saniye gerisinde tamamladı. Power Stage dahil yarış boyunca toplamış olduğu puanlarında katkısıyla pilot, pilotlar klasmanında ikinci sırada yer alırken ardı ardına 7’inci dünya şampiyonluğu için mücadele etmeyi sürdürüyor.

16. İTALYA – SARDUNYA RALLİSİ, 13-16 HAZİRAN

CITROËN POZİSYONUNU KORUMAK İÇİN YARIŞIYOR

Aslında Citroën Total World Rally Team yarışın 1. gününde iyi bir genel sonuç alma şansını büyük oranda riske atmış durumdaydı. Buna rağmen Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia, Power Stage’de iyi bir performans sergileyerek en iyi ikinci zamana imza attılar ve 4 bonus puan topladılar. Bu arada Esapekka Lappi ve Janne Ferm ikilisi son iki ayakta sergiledikleri üstün performans ile yarışı genel klasmanda yedinci sırada bitirdiler.

Rally-Sardinia

İTALYA – SARDUNYA RALLİSİ – ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLER

Sardunya Rallisinin son derece teknik ve gevşek çakıl etaplarında öncü olarak koşmanın dezavantajlarını en aza indirmeye çalışırken yarışın ilk gününde (SS5) bir hata yaptıktan sonra, Ralli 2 kuralına göre Cumartesi günü yarışa tekrar dahil olan Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia günün kısa final bacağında (41.90km) Sassari - Argentiera Power Stage bölümünde birkaç bonus puan kazanmaya odaklandı. Bir kez daha pes etmeyen ve mücadeleci ruhunu gözler önüne seren altı kez dünya şampiyonu Fransız pilot dört puan aldı. Bu sonuç Fransız pilotun liderin dört puan gerisinde dünya şampiyonluğu sıralamasında ikinci sırada olması anlamına geliyor.

Citroën Total World Rally Team bu tur için umutlarını yitirmiş gibi görünse de, sonuç olarak şampiyonluk yaz tatilinden sonra Finlandiya'da (1-4 Ağustos) devam ettiğinde, zaten bir ekip tarafından temizlenmiş olan yollarla mücadele edecekler. Takım bu molayı sezonun ikinci yarısına hazırlanmak için değerlendirecek.

Toprak etapta ilk ayak belirleyicidir, çünkü yarışın geri kalanında yarışa başlama sıralamasını belirler ve maalesef Esapekka Lappi ve Janne Ferm bunu bizzat deneyimlemek zorunda kaldılar. Genel klasmanda altıncı sırada yarışıyorlardı ve lastiklerinden birinin gevşemesiyle (SS4) bir anda 40’ıncı sıralara kadar gerilediler. Tekrar liderlik sıralamasında yukarılara çıkmak için C3 WRC ile yoğun bir çaba sarf ettiler. SS5’te etap kazandılar, SS9’da liderin sadece 0,1 saniye gerisinde ikinci oldular, ancak SS6’ta yaşadıkları sensör arızasının etkisiyle açılış ayağını sekizincilikten daha iyi bir derece ile bitiremediler. Cumartesi günkü sıralamada arzu edilen pozisyonun biraz gerisinde olsalar da, C3 WRC ile toprak üzerinde çok iyi bir performans sergileyerek ikinci günde yedinci sırayı geri aldılar. Takım arkadaşları lastik patlatırken onlar yarışın son ayağını da bu pozisyonda tamamladılar. Ekip ev sahibi olarak Finlandiya’da mücadeleye kaldığı yerden devam edecek.

wrc-portugal_news_625x400.321252-1

PORTEKİZ RALLİSİ
30 MAYIS - 2 HAZİRAN

CITROËN BİR KEZ DAHA PODYUMDA

Her fırsatı değerlendiren ve en zor şartlar altında bile pes etmeyen Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia ikilisi, Portekiz Rallisi’nde de başarılı bir performans sergiledi ve bir kez daha kendine podyumda yer buldu. ‘Asla pes etme’ sloganı ile yarışan ikili istikrarlı bir yarış çıkartarak sezonun altıncı podyumu ile kendilerinin ve hayranlarının yüzünü güldürürken, Citroën Total World Rally Team bu sonuçla yedinci kez ilk üç sırada yer almış oldu.

İyi bir yarış çıkartan Esapekka Lappi ve Janne Ferm ikilisi ise üst üste iki talihsizlik yaşadıktan sonra yarışı bırakmak zorunda kaldılar.
wrc-portugal-news-2_400x300.321254

YARIŞ SONUCU
1. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h20’22’’8
2. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +15’’9
3. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) +57’’1

wrc-portugal-news-3_400x300.321255

DÜNYA ŞAMPİYONASI PİLOTLAR KLASMANI
1. Sébastien Ogier – 142 puan
2. Ott Tänak – 140 puan
10. Esapekka Lappi – 34 puan

wrc-portugal-news-1_400x300.321253

DÜNYA ŞAMPİYONASI MARKALAR KLASMANI
1. Hyundai WRT – 202 puan
2. Toyota Gazoo Racing – 182 puan
3. Citroën Total WRT – 158 puan

PORTEKİZ RALLİSİ, ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

Tüm ekiplerin çok iyi bildiği 52 km uzunluğundaki günün son etabında Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia’nın podyum ile arasındaki 11,8 saniyelik farkı kapatma şansı düşüktü. Citroën Total WRT pilotları Power Stage ve mevcut bonus puanlarına odaklandı. Ekip, rakip ekiplerin baskı altında hata yapması durumunda öne çıkmaya hazırdı. Tam da öyle oldu. Fransız ekip son ayakta böylece üçüncü sıraya yükseldi. Bu üçüncülük başarılı ikiliye sezonun altıncı podyumunu ve eşzamanlı olarak Citroën Total WRT’nin yedinci podyumunu getirdi. Power Stage bölümünde elde ettikleri 5 puan ile Sébastien ve Julien ikilisi dünya şampiyonasının pilotlar klasmanındaki liderliğini sürdürüyor.

Altı kez dünya şampiyonu Portekiz Rallisine ilk sıradan başlamak zorunda kaldı. İkili endişeliydi, çünkü son zamanlarda etapta gözlemlenen kuru ve gevşek zemin nedeniyle onları zorlu bir yarış bekliyordu. İkili yarışın ilk gününde kahramanca bir performans ortaya koydu. Özellikle de lastik seçimini çok iyi yapmışlardı. Cumartesi günü podyumdaki diğer yarışçılarla aralarında hala çok büyük fark vardı. Bu durum Sébastien ve Julien'in podyum hedeflerini zora sokuyordu. Bugünün son ayağına üçüncü sırada yer alan ekibin 11,8 saniye gerisinde başladılar.

Aslında SS2’nin sonunda dördüncü sıradaki ekibin sadece 2,3 saniye gerisinde olan Esapekka Lappi ve Janne Ferm ikilisi de yarışa iyi bir başlangıç yaptı. Ancak ne yazık ki SS3’te bir tepe üzerinden zıpladıktan sonra tekrar yola temas ederken lastiklerden birinde sorun yaşadılar ve böylece kendilerini sekizinci sırada buldular.

İkili daha sonra yarışın Cumartesi ayağında etkileyici bir performans sergiledi ve üst sıralara tırmanarak beşinciliğe yerleşti. İkili gün boyunca üç kere en iyi dördüncü zamana imza attı. Ne yazık ki, pazar günkü ayağın (SS16) başlangıcındaki küçük bir hata onlara çok pahalıya patladı. İkili bir sert sağ viraja fazla keskin girince spin attıktan sonra otomobil devrildi. Aracı çok fazla hasar almayan ikili yarışa devam edebildi. Yarışın devamında beşinciliğini korumak isteyen ikili şartları biraz zorladığında yol banketine temas ederek yarış otomobilinin sol arka süspansiyon bağlantısına zarar verdi ve bu nedenle yarışı bırakmak zorunda kaldı.

wrc-chili_news_625x400.319947

ŞİLİ RALLİSİ
2-12 MAYIS

OGIER-INGRASSIA’NIN YARIŞI İKİNCİ SIRADA TAMAMLAMASIYLA C3 WRC ARDI ARDINA 6. KEZ PODYUMA ÇIKMIŞ OLDU

Citroën Total World Rally Team, Arjantin Rallisinden bu yana otomobili sürekli olarak geliştirmeye devam ederken Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia C3 WRC ile benzersiz bir performans sergilemeye devam ediyor. İkili Şili'deki ilk yarışlarında sergiledikleri performansla liderler arasında yer alarak podyum serisini sekteye uğratmadan sürdürdü.

İkili bu sonuçla şampiyonada tekrar lider pozisyonuna yükseldi. Sezon ilerledikçe kendilerini daha rahat hisseden Esapekka Lappi ve Janne Ferm genel toplamda altıncı olurken iyi bir performans sergileyerek takıma katkı sağladılar.
wrc-chili-news-1_400x300.319923

YARIŞ SONUCU

1. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h15’53’’8
2. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) +23’’1
6. Lappi / Ferm (Citroën C3 WRC) +3’45’’4

wrc-chili-news-2_400x300.319924

DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI PİLOTLAR KLASMANI

1. Sébastien Ogier – 122 puan
2. Ott Tänak – 112 puan
8. Esapekka Lappi – 34 puan

wrc-chili-news-3_400x300.319926

DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI MARKALAR KLASMANI

1. Hyundai WRT – 178 puan
2. Toyota Gazoo Racing – 149 puan
3. Citroën Total WRT – 143 puan

ŞİLİ RALLİSİ, ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

Dar ve hızlı etaplarıyla sezonun zorlu yarışlarından biri olan Şili Rallisi heyecan dolu bir yarışa ev sahipliği yaptı. Altı kez dünya şampiyonu Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia açılış yarışını rakibinin sadece 1,1 saniye önünde tamamladı. Temposunu arttıran ikili 18,06 km uzunluğundaki Lircay etabını ikinci olan rakibinin 4,2 saniye önünde tamamlayarak hafta sonunun ikinci etap zaferine imza attı. Temposunu düşürmeyen Fransız ekip başarılı bir yarış çıkartarak hafta sonunu ikinci sırada tamamladı ve beşinci kez podyuma çıktı. Fransız ikili Monte-Carlo ve Meksika’da birinci olurken, Korsika Rallisinde ikinci ve Arjantin Rallisinde ise üçüncü oldu.

Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia Power Stage'de dört bonus puanı topladılar. Bu, ikilinin şampiyonluk sıralamasında on puan avantajla Şili'den Avrupa'ya dönmesi anlamına geliyor. Fransız ikilinin altıncı podyum başarısı ve Lappi-Ferm ikilisinin altıncılığı sayesinde Citroën Total World Rally Team markalar klasmanında çok az puan farkıyla ikinci sıradaki markayı takip ediyor.

Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia yarış öncesinde yağan yağmurla ıslanan ormanlık bölümde başarılı bir performans sergileyerek ikinci sıraya yerleşti. Daha zorlu geçen ikinci günde bir etap zaferine imza atan ikili üçüncü sıradaki pozisyonlarını güçlendirirken en iyi üçüncü etap zamanına imza atmayı da başardı. Yağmur ve sis nedeniyle son etapta geç kalınca rakipleriyle aralarındaki fark kapandı.

Temkinli ve konsantre bir şekilde yarışa başlayan Esapekka Lappi ve Janne Ferm, önceki günün son etabında en hızlı üçüncü süreye imza atarken 10,3 saniye içerisinde kendilerini beşinci sırada buldular. Özgüvenleri artan ve sergilemiş oldukları performansla formda olduklarını da kanıtlayan ekip en iyi beşinci ve dördüncü zamana imza attılar. İkilinin Power Stage bölünmeleri kaydettikleri ara zamanlar da umut vadeden türden olsa da küçük bir hata olası bonus puanla ilgili umutları söndürdü. İkili yine de genel toplamda altıncı oldu. Umutsuzluğa kapılmayan ve sezonun kalan yarışları için büyük umutlar besleyen ikili böylece bir sonraki ayak olan Portekiz'de heyecan ve coşku ile başlayabiliyor.

Arjantin Yarisi

39. ARJANTİN RALLİSİ
25-28 NİSAN

OGIER-INGRASSIA’NIN 3’ÜNCÜLÜĞÜ İLE C3 WRC 5’İNCİ KEZ ARDI ARDINDA PODYUMA ÇIKMIŞ OLDU

Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia son etapta sergiledikleri etkileyici performans ile 2019 sezonunda kendilerinin 4’üncü ve Citroën Total World Rally Team’in 5’inci podyum başarısına imza attı.

ARJANTİN RALLİSİ, ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

Cumartesi günkü etaplardan birinde yarış rotasını takip etmekte başarısız oldukları için organizatörler tarafından rakiplere verilen 10 saniyelik cezanın ardından Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia üçüncü sırada yer aldı. İkili son derece zor El Condor ve Giulio Cesare'nin etaplarına hazırlanırken 6,0 saniyelik bir liderlik avantajına sahipti. Umudunu kaybetmeden mücadeleye devam eden altı kez dünya şampiyonu, C3 WRC ile kararlı bir mücadele gerçekleştirirken şampiyonluk için yüksek puan toplamaları gerektiğini de unutmadı. Çabaları olumlu sonuç verdi ve Power Stage'de zafere ulaştı, hafta sonundaki üçüncü etapta zaferi elde etti ve 1,4 saniye farkla finalde podyuma çıktı.

Sébastien ve Julien’in üçüncülük pozisyonu Power Stage’te elde ettikleri 5 bonus puanla birleşince ikili liderlerin sadece 10 puan gerisinde dünya şampiyonasında ikinci sırada yer aldı. Bu, Monte-Carlo ve Meksika’daki zaferden ve Korsika’daki podyumun ardından bu sezon ikilinin elde ettiği dördüncü podyum. Yine bu sonuçla Citroën Total World Rally Team bu sezonda beşinci kez ilk üçte yer aldı.

Zorlu ve değişken yol şartları ile özellikle yarışın ilk günü açılış yarışı öncesinde yağan şiddetli yağışa rağmen Fransız ekip mükemmel bir yarış çıkartarak liderlerin sadece 11,9 saniye gerisinde ikinci sırada tamamladı günü. İkinci gün daha da zorlayıcı oldu. Sabah etabında (SS11) hangi yoldan gitmeleri gerektiği konusunda tereddüt yaşayan ki yol notu o yolun kapalı olduğunu belirtiyordu, Sébastien ve Julien kapıya çarparak C3 WRC'nin hidrolik direksiyonuna zarar verdiler. İkili bu nedenle podyumdan 21,8 snaiye uzaklaşarak altıncı sıraya geriledi. İkili bir şampiyon gibi davranıp mücadeleyi bırakmadı ve kalan dört etabın ikisinde zafere ulaşarak günü podyumda kapatmayı başardı.

En hızlı beşinci zamana imza atarak yarışın başlarında (SS2) iyi bir başlangıç yapan Esapekka Lappi ve Janne Ferm bir tepe sonrasında bankete çarparak lastiğin patlamasına (SS4) neden oldu. Fin ikili Arjantin'de hızlarını artırdı. Ara zamanlar umut vaat ediyordu. Ancak patlayan lastiğinde ardından tekerlek gevşeyince yoldan çıkan ekip (SS8) bu nedenle yarışı bırakmak zorunda kaldı.

C3 R5 ile WRC2 Pro sınıfında yarışan Mads Østberg ve Torstein Eriksen, İsveç Rallisinden sonra üst üste ikinci kez zafere ulaşarak toplam on yedi yarışın 10 tanesini kazandı. Citroën Racing’in müşteri yarış ürünleri içerisindeki amiral gemisi olan C3 R5’in ilk kez yarışacağı çok zorlu Arjantin etaplarında rekabet etmeye hazır olduğunu gösterdi.

c3-wrc-news_625x400.316046



62. KORSİKA RALLİSİ
28-31 MART

Mücadeleyi bırakmayan ve pes etmeyen Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia Korsika’da sezonun üçüncü podyumunu elde etti ve Citroën Total World Rally Team’in dördüncü kez ilk üçe girmesini sağladı. Yoğun bir mücadele ile elde ettikleri ikincilik onların dünya şampiyonasının pilotlar klasmanında zirveye 2 puan yaklaşmasını sağladı.
Esapekka Lappi ve Janne Ferm genel toplamda yedinci olurken Citroën’in Markalar Klasmanındaki ikinciliğini pekiştirdi ve bunun yanı sıra C3 WRC tamamı asfalt bir etapta önemli bir performans sergiledi.

KORSİKA RALLİSİ ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

Güne en yakın rakibinin sadece 5,1 saniye önünde başlayan Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia ikilisi bu avantajı çok iyi kullanarak günün ilk ve en uzun etabı (31.85 km) olan SS13'ün sonunda farkı neredeyse otuz saniyeye çıkararak üçüncü sıraya yerleşti. Akdeniz'in kristal mavi sularının muhteşem bir fon oluşturduğu Fango vadisinin pastoral ortamında gerçekleşen Power Stage bölümünde, Fransız ekip bir kez daha mücadeleci ruhunu gösterdi ve beşinci kez en hızlı zamana imza atarak bonus puan kazandı. Son etapta gelişen beklenmedik bir olay ekibin ikinci pozisyona yükselmesiyle sonuçlandı. İkili böylece liderin sadece 2 puan gerisinde dünya şampiyonasında ikinci sırada bulunuyor ve bu sayede WRC’nin bir sonraki etabı olan Arjantin Rallisinde (25-28 Nisan) yol açmak zorunda kalmayacak.

İlk ayakta bazı ayar sorunları ile mücadele eden ve arada servis olmadığı için uygun düzeltmeleri yapamayan altı kez dünya şampiyonu dördüncünün 10,2 saniye gerisinde genel toplamda günü altıncı tamamlayarak elinden gelenin en iyisini yaptı. Ardından ertesi gün yeni Castagniccia ayağındaki iki etapta da üstün bir performans sergiledi. Kirli ve bozuk yollarda tüm becerilerini ortaya koyan ikili son derece hızlıydı. İkili ilk bölümde en iyi üçüncü zamana imza atarken tekrar bölümünde ise en iyi ikinci zamana imza attı. İkili böylece podyuma çıkmayı başardı.

Yarışı C3 WRC ile liderin arkasında bitiren Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia bu katıldıkları dört yarışın üçünde podyuma çıkmayı başardılar. Citroën Total World Rally Team bu sonuçlar bu sezon yer aldığı dört yarışın her birinde ilk iki sırada podyuma çıkmayı başardı. Monte-Carlo ve Meksika’da (Ogier-Ingrassia) birinci kürsüsünde yer alan marka İsveç (Lappi-Ferm) ve Korsika rallilerinde ise ikincilik kürsüsüne çıktı. Ekiplerin sergilemiş olduğu üstün performans sayesinde takım Dünya Şampiyonasının Markalar Klasmanında ikinci sırada yer aldı.

Kullanmış oldukları C3 WRC’nin ayarlarını istedikleri noktaya getiremeyen Esapekka Lappi ve Janne Ferm ikilisi umutların yetersiz kaldığı bir noktaya geldi. İkili bu nedenle kalan etapları C3 WRC’nin ayarlarını yapmaya ve otomobille birlikte asfalt deneyimini arttırmaya odaklandılar. Genel toplanda yedinci olan ekip böylece takımın şampiyonadaki pozisyonunu destekledi.

rallye-mexique-625x400.312631



19. MEKSİKA RALLİSİ
7-10 MART

CIROËN, SEZONUN İKİNCİ GALİBİYETİNİ OGİER-INGRASSİA İLE ELDE ETTİ

Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia, 2019 sezonundaki üçüncü yarışta ikinci galibiyetini almak için pazar günkü yarışa son derece sakin ve kontrollü bir performans ile başladılar. C3 WRC, sezon başından bu yana elinde olan podyum rekorunu Monte-Carlo’da da sürdürdü. Citroën Racing böylece Meksika Rallisinde en fazla zafer rekorunu sekize çıkardı.

MEKSİKA RALLİSİ ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

Yarışa, arkalarındaki ekibin 27,0 saniye önünde lider olarak başlayan Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia arkalarındaki baskıya soğukkanlılıkla direndi. Kontrollü bir yarış çıkartan ve yarış boyunca etkileyici bir performansa imza atan ikili böylece emin adımlarla zafere koştu. İkili sergilemiş olduğu performans ile Power Stage bölümünde 5 bonus puan kazandı. Mükemmel bir hafta sonu geçiren ikili almış oldukları puanlarla birlikte şampiyonada ikinci sıraya yükselirken birincinin sadece 4 puan gerisinde yer aldı.

Altı kez dünya şampiyonu birinci günün en teknik etabı olan El Chocolate'nin (31.57 km) ikinci geçişinde liderliğe yükseldi ve ilk ayağı dört etap galibiyetiyle bitirerek en yakın rakibinin 14,8 saniye önünde yer aldı. Her ne kadar SS10’a lider olarak başlamış olsalar da patlayan lastik nedeniyle ciddi vakit kaybettiler. Yedek lastikleri olmadan yarışa devam eden ikili etkileyici bir performans sergileyerek sonraki etaplarda üst sıralara tırmanmaya devam etti ve etaplardan birinde 1,2 saniye farkla en iyi ikinci zamana imza attı. Gittikçe hızlanan ikili son etabın sabah bölümünde lider oldu. İkili öğleden sonraki bölümde iki yedek lastikle yoluna devam eden tek ekip olmanın dezavantajıyla hafta sonunda altıncı zaferine imza attı. İki sergilemiş olduğu performans ile yarışa hükmetmeye devam etti.

Sébastien ve Julien, Citroën C2 Super 1600’de dünya şampiyonasına ilk kez katıldıktan tam 11 yıl sonra 2013, 2014, 2015 ve 2018 yıllarının arından Meksika’daki beşinci zaferlerine imza attılar. İkili, Monte-Carlo'nun ardından sezonun ikinci zaferine imza atarken bu sonuçlar Citroën Total World Rally Team, 2019 sezonunda podyuma üçüncü kez ilk iki sırada çıktı.
İlk kez 2017 yılında kazandığı yarıştan sonra Orta Amerika'da ikinci kez yer alan C3 WRC, yüksek sıcaklıklar ve yüksek irtifa nedeniyle zorlu bir ralli olarak ün yapan rallide zafere imza atarken Citroën Racing bu turdaki rekorunu sekiz galibiyete çıkardı.

Esapekka Lappi ve Janne Ferm Meksika'daki ikinci çıkışlarında sahip oldukları potansiyeli gösterdiler. El Chocolate (31.57 km) etabında takım arkadaşlarının 6,2 saniyesinde arkasından en hızlı dördüncü zamana imza atan ikili ardından SS7’de en iyi ikinci zamana imza attı. İkili cuma öğleden sonra sadece 2 saniye farkla dördüncünün ardından beşinci oldu. Ertesi güne hızlı başlayan ikili C3 WRC ile bir bütün olduğunu kanıtlarken ne yazık ki anlık bir tutuş kaybı nedeniyle kayarak yol dışına çıkıp saplandılar. Sonraki gün toprak etapta ciddi bir deneyim kanan ekip aynı zamanda sonraki toprak etapları için hazırlanma fırsatı da yakaladı. İki, Power Stage bölümünde kazandıkları puanlarla önemli bir avantaj elde ederken, bu durumda özel etaplardaki bonus puanların şampiyonaya olan katkılarını hatırlattı.

c3-wrc-suede_625x400.310859



67. İSVEÇ RALLİSİ
14-17 ŞUBAT

LAPPI-FERM İKİNCİ SIRADA YARIŞI BİTİRİRKEN, CİTROËN ARDI ARDINA İKİNCİ KEZ PODYUMA ÇIKTI

Yoğun bir rekabetin yaşandığı pazar günkü son ayakta C3 WRC ile etkileyici bir performans sergileyen Esapekka Lappi ve Janne Ferm rakiplerin baskılarını geri püskürtürken genel toplamda ikinci sırada yer alarak Citroën Total World Rally Team adına ilk podyum başarısını da kaydetmiş oldu. Rallye Monte-Carlo’nun galipleri olan Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia rallide iyi bir sonuç elde etmek için tüm becerilerini ortaya koydular.

racing-c3-wrc-2019_monte-carlo-test1_625x400.307947



87. MONTE-CARLO RALLİSİ
22-27 OCAK

SÉBASTIEN OGIER VE JULIEN INGRASSIA, CITROËN İÇİN TARİHİ 100'ÜNCÜ WRC GALİBİYETİNİ ALDI!

Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia, Monte-Carlo’da zafere ulaşmak için bugünkü final ayağında C3 WRC ile olağanüstü bir çaba gösterdi. Yoğun bir mücadele ve heyecan uyandıran bir performans ikiliyi zafere götürürken bu zaferin aynı zamanda markanın 100’üncü yılını kutladığı yılın başlarında hem de Citroën Racing takımının yüzüncü WRC yarışına denk gelmesi ayrı bir anlam ifade ediyor.

MONTE-CARLO RALLİSİ ÖNE ÇIKAN NOKTALAR

Toplamda 324 km’lik bir Monte-Carlo Rallisinin son 13,58 km’sini sadece 40 saliselik bir fark ile önde tamamlamak çelik gibi sağlam sinir gerektirir. Eğer bir de konsantrasyon gaz sorunu ile bölünüyor ise işler daha da zorlaşır. Altı kez dünya şampiyonu Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia sahip oldukları deneyimle bu tür baskıyı yönetmeyi ve bu gibi durumlarda ortaya çıkan adrenaline hakim olmayı çok iyi bildiler ve bunu bir kez daha kanıtladılar. La Cabanette ve Col de Braus arasındaki final sahnesinde en hızlı ikinci zamana imza atan Fransızlar, C3 WRC ile sahneye çıkarak 2,2 saniye farkla yedinci ve üst üste altıncı zaferlerine imza attılar. Bu sonuç ikilinin bu prestijli rallideki galibiyet sayısının rekorunu elinde tutması anlamına gelirken aynı zamanda Sébastien ve Julien'in yeni otomobilleriyle uyum içinde olduğunu gösterdi.

Bu zafer aynı zamanda Citroën Racing takımının 100. zaferi olmasıyla ayrı bir anlam kazandı. Takım ilk kez bundan 20 yıl önce ilk zaferini Xsara Kit-Car ile 1999 Catalunya Rallisi’nde halen ekibe danışman ve hava durumu koordinatörü olarak destek veren Philippe Bugalski ve Jean-Paul Chiaroni ikilisi ile kazanmıştı. Bu, sadece birkaç üreticinin sahip olabileceği tarihi düzeyde bir başarı.

Monte-Carlo Rallisinin bünyesinde barındırdığı risklerin farkında olan Fransız ikili, en baştan itibaren dengeli, koordineli ve kontrollü bir yarış stratejisi uygulayarak Perşembe günkü iki gece etabının ardından ikinci sırayı kaptı. İkili ertesi gün ikisi de bu yıl yeni olan (SS5 ve SS6) Curbans – Piegut (18.47 km) ve Valdrome – Sigottier 2 (20,04 km) etaplarıyla SS7 öğleden sonrası etabındaki zaferlerle liderliğe yükseldiler. Cuma gününü 2,0 saniye farkla lider olarak tamamlayan Sébastien ve Julien cumartesi günü hafta sonunun en uzun ve büyük bölümü buz olan Agnières en Devoluy – Corps (29,82 km) etabında da başarılı bir performans sergilediler. Gün boyunca liderliğini sürdüren ikili yarışın son gününe 4,3 saniye avantajla başladı. Pazar gününün son etabında liderlik birkaç kez yer değiştirmiş olsa da ikili zafere ulaştı.

Her ne kadar Esapekka Lappi ve Janne Ferm motor arızası nedeniyle yarışı bırakmak zorunda kalmış olsa da yarışa iyi bir başlangıç yapmış ve Perşembe akşamı dördüncülüğe oturmuştu. Citroën Total WRT, ikiliyi Sébastien Ogier ve Julien Ingrassia ile birlikte sürücü sıralamasına dahil etmekle çok iyi bir karar vermişti. İsveç’te iyi bir sıralamaya sahip olacakları da göz önüne alındığında ekip muhteşem bir güç oluşturuyor.

Top