Bu site çerezler kullanmaktadır. Sitede gezinmeye devam ederek, çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazlası
Broşür almak mı istiyorsunuz?

Aşağıdaki formu doldurun ve broşürünü almak istediğiniz modeli seçin.

Kapat
Fiyat teklifi almak mı istiyorsunuz?

Aşağıdaki formu doldurun ve satış fiyatı teklifi almak istediğiniz aracı seçin. Talebiniz seçtiğiniz bayiye gönderilecektir. 

Kapat
Belirli bir modelle test sürüşü yapmak mı istiyorsunuz?

Aşağıdaki formu doldurun ve denemek istediğiniz aracı seçin. Talebiniz seçtiğiniz bayiye gönderilecektir. 

Kapat

Citroën Racing

Citroën'in motor sporlarına bağlılığı

Değerlerin geçmişi

1924 ve 1931 yılında Croisière Noire ve Croisière Jaune'den 2014 yılındaki Paris-Dakar ralisi ve WRC ve WTCC'deki başarıya kadar Marka her zaman yaratıcılık ve teknoloji değerlerini motor sporlarına uygulamıştır. 

GÜNÜMÜZDE CITROËN RACING

Her gün, Versailles Satory'deki Citroën Racing tesisinde ve yerel olarak sahada, Markanın motor sporları departmanında 196 kişi motor sporlarını Créative Technologie'nin gerçek bir test alanı yapmak için çalışıyor.

Satory tesisi

Araçların inşa edilmesi

Lojistik

2000 yılından beri Satory'de olan Citroën Racing tesisi Markanın kazanan makinesinin omurgasını oluşturmaktadır.

Sergi salonundan mühendislerin ofislerine, atölyelere, laboratuvarlara, yedek parça deposuna ve montaj atölyesine kadar; 19 Allée des Marronniers'deki - 15.000m2 büyüklüğündeki ve komşu olan Val d'Or test pisti ile daha da büyük olan - saha Markanın motor sporları uzmanlığını barındırmaktadır.

Citroën Racing'in motor sporları araçlarının üretimindeki ana aşamalara adım adım bir bakış atın.

Bilgisayar destekli tasarım

Citroën Racing - Bilgisayar destekli tasarım

Genel tasarımdan en ufak detaya kadar, yeni bir arabanın tasarımında CAD iş istasyonlarında 4.000'in üzerinde plan üretilir. Citroën Racing, malzemelerin mukavemetini ve akışkanlar mekaniğini hesaplamak için PSA Group tarafından geliştirilen teknolojiyi kullanır.

Plastik laboratuvarı

Citroën Racing - Plastik laboratuvarı

İşte bu laboratuvar Citroën DS3 WRC gibi arabaların doğduğu yer. İlk olarak dörtte bir ölçekli bir model oluşturularak tasarım arındırılır ve gerçek boyutlu bir modelin üretiminden önce ilk rüzgar tüneli testleri gerçekleştirilir.

Gövde laboratuvarı

Citroën Racing - Gövde laboratuvarı

Gövde laboratuvarı şasi üretimini ele alır. Temel bir kabukla başlayan teknisyenler yuvarlanma kafesinin borularını, şanzıman tünelini, süspansiyon çapalama noktalarını ve takviyeleri borularını keser, ayarlar ve kaynaklar.

Motor departmanı

Citroën Racing - Motor departmanı

Citroën DS3 WRC örneğinden devam edersek, doğrudan bir aluminyum bloğundan kesilerek yapılan silindir bloğu dahil olmak üzere motor parçalarının ilk defa %100 Citroën Racing tarafından tasarlandığı departman burasıdır. Bir motorun montajı ve yan odadaki bir test düzeneğinde test edilmesi kabaca iki hafta alır.

Aktarma organları bileşenleri laboratuvarları

Citroën Racing - Aktarma organları bileşenleri laboratuvarı

İki laboratuvar - "Süspansiyon, Direksiyon ve Frenler" ve "Dişli Kutuları ve Şanzıman" ilkinde amortisörler, süspansiyon çatalları, kızaklar, frenler ve direksiyon ve ikincisinde dişli kutuları ve şanzıman sistemlerine ayrılmmış iş istasyonlarını bir araya toplar.

Elektrik ve elektronik laboratuvarı

Citroën Racing - Elektrik ve elektronik laboratuvarı

Elektrik ve elektronik laboratuvarı kablolama düzeneklerinin üretilmesinden sorumludur. Binlerce bağlantı noktasından oluşan her kablolama düzeneğinin montajı yedi hafta kadar sürer.

Metroloji laboratuvarı

Citroën Racing - Metroloji laboratuvarı

Motor sporları araçlarını oluşturan parçaların kaynağı (tesis laboratuvarları vya alt yükleniciler) ne olursa olsun, hepsi 3D ölçüm cihazları ile donatılmış olan metroloji laboratuvarına uğrar. 

Montaj atölyesi

Citroën Racing - Montaj atölyesi

Depoda depolandıktan sonra parçalar ana montaj atölyesinde monte edilir. Bu alan iki ana parçaya bölünmüştür; bir tanesi yarışma araçları, diğeri test araçları içindir.

Citroën Racing tarafından WRC ve WTCC için gerekli lojistik şöyledir:

  • Her yarışta 40 kişi ve deneme oturumları başına ortalama 20 kişi.
  • İki şampiyonada 25 etkinlik ve yaklaşık 15 deneme oturumu.
  • Yarışlar ve denemeler için 20 tır.
  • Deniz aşırı WRC ve WTCC etkinlikleri için gönderilen 12 konteyner.
  • WRC'deki her deniz aşırı etkinlik için 10 ton hava nakliyatı.
  • Yılda 15.000 öğün yemek.
  • Yılda 1.500 uçak bileti.
  • Yılda 400 araba kiralama.
  • 5 lojistik uzmanı ve ekipmanları taşıyan 15 kişi (sürücüler, montaj).
  • Yılda 6.500 gece konaklaması.
Top