Bu site çerezler kullanmaktadır. Sitede gezinmeye devam ederek, çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazlası

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:TR] [cle1: SECONDES Lang:TR]
Kapat
Kapat
Kapat

C3 WRC: MOTORLARINIZI ÇALIŞTIRIN!

Citroën Racing, FIA Dünya Ralli Şampiyonasına büyük geri dönüşünü gerçekleştirirken, uzmanlığı gayet iyi bilinen bir yarış takımıyla yeni bir mücadele ve maceraya atılıyor. Marka bu geri dönüşü aynı zamanda Yeni C3'ün lansmanını desteklemek için başka bir yol daha olarak görüyor; bu enerjik otomobil kaputunun altında gerçek bir güç taşıyan eşsiz şekliyle dikkat çekiyor. Citroën stil merkezi tarafından Citroën Racing ile işbirliği içinde tasarlanan bu kaslı ve konsept otomobili, çarpıcı görsel tasarımıyla C3 vizyonunun uç bir örneğini sunuyor.  

Citroën Yeni C3 ile yeni model atağında yepyeni bir bir hamle yaparken FIA WRC gibi büyük bir şampiyonaya da damga vurmayı amaçlıyor. Citroën takımı, 8 üretici unvanı ve 96 zaferlik bir rekorla WRC'yi zaten gayet iyi biliyor. Yoğun rekabetin yaşandığı bu şampiyona Yeni C3'in teknik temellerine ve enerjik karakterine çok uygun. 

 

Seri üretim C3’ün ultra sportif ve kaslı versiyonu olan C3 WRC, tüketici versiyonunun stilistik özelliklerini de barındırıyor: iki düzeyli ışıklı logo, iki tonlu tavan ve tavanın renklerini yansıtan vurgulara sahip. Dış tasarımda Citroën C3'ten 55 mm daha geniş şasisi sayesinde ön çamurlukta spoyler kullanılmasına olanak tanıyan daha büyük bir aerodinamik özgürlük kazanıyor.

 

C3 WRC’nin dış tasarımı, görünümünü vurgulayan mütevazı çamurluklarla ve LED gündüz ışıklarına doğru uzanan çift krom logoyla yarış dünyasına uyarlanıyor. Tasarım, dekoratif amaçlı dokunuşlarda da zenginleştirildi: tavan jel kapsülle ve sarı bordürle süslendi. Dikiz aynalarına gelince, karbondan üretilerek gerçek bir yarışçı görünümü kazandırılırken Yeni Citroën C3 için sunulan renklerden birini yansıtmak için sarıya boyandılar.

 

Şampiyonada yarışacak nihai versiyon FIA WRC yönetmeliklerine tamamen uyuyor . Hatta genişliğinin yanı sıra ön ve arka aerodinamik süslemeler de bu yeni yönetmelikler doğrultusunda tasarlandı. Başlıca değişiklikler şöyle sıralanıyor:

 

-      Turbo flanşının çapı 36 mm'ye genişletilerek motor gücü yaklaşık 380 BG'ye artırıldı.

-      Maksimum 1875 mm genişlik, çıkıntılı ön tampon ve difüzörlü arka tampon sayesinde daha büyük bir aerodinamik özgürlük elde edildi.

-      Genişletilmiş arka spoyler daha geriye taşınarak daha da büyük bir aerodinamik destek sağlandı.

-      Otomobil 25 kg hafifledi.

-      Elektronik diferansiyel kontrolüne olanak tanındı.

Top