Voir le contenu

CITROËN, 100 YILLIK CESARET

CITROËN MİRASI

1919'dan beri, Citroën markası tarihi boyunca inkar edilmeyen bir cesaret ve insanlığa bağlılık sergiliyor. 100 yılı aşkın miras sayesinde, otomotiv sektöründe derin izler bırakan 300'ü aşkın modelle Citroën, her Fransız'ın kalbine nakşedilmiştir. Şimdi sizi André Citroën'in ileri görüşlü dehasıyla başlayan bu tarihi çağa girmeye davet ediyoruz.

CITROËN LOGOSUNUN EVRİMİ

1900'de, André Citroën Polonya'da frezelemede kullanılan bir dişlinin patentini satın alır. Otomobil üretmeye başladığı zaman da bu çift dişliyi ilk şirketinin simgesi olarak seçer.

CITROËN’İN YÜZ YILI

1919 ANDRÉ CITROËN
Yaratıcılık. Teknoloji. Ve cesaret. 1919 yılında, André Citroën kendi adını verdiği bir markayla bir maceraya atılır. Citroën'in ilk aracı olan "Tip A"nın piyasaya sürülüşü, orijinal bir reklam ile duyurulur.  
1921-1922 CITROËN ADI SEMALARDA
Cesur yaratıcılık devam eder… İlk defa bir uçak tarafından markanın adının göklere yazılmasıyla, 7. Paris Otomobil Fuarının açılışına Citroën damgasını vurur. Yer Paris. Araç Citroën!  
1922-1924 CITROËN SAHARA'DA
André Citroën, 1922 yılında piyasaya sürdüğü bu yarım paletli aracının kalite özelliklerini daha ön plana çıkarmak için, bu araçları Sahara çölüne göndermeye karar verir. Citroën iki yıl önceki Sahara çölünün geçilmesi başarısınin üzerine Croisière Noire seyahatini organize eder. 28 Ekim 1924 - 26 Haziran 1925 tarihleri arasında yapılan bu ikinci gezide, araç Colomb-Béchar'dan Capetown'a seyahat ederek Afrika kıtasını kuzeyden güneye geçer. 
1926-1930 CITROËN B14, C6 1 VE C4
Citroën, lüks özelliklere sahip bir kitle pazar aracı olan B14'ü piyasaya sürer. Citroën, Fransa'nın ilk yüksek hızlı kamyonu olan C6 1'i piyasaya sürer. 1930'da C4'ün ticari versiyonu sahneye çıkar. Modüler ve işlevseldir, sökülebilir arka koltuklara ve iki parçalı bagaj kapısına sahiptir. 
1931 CROİSİÈRE JAUNE (ASYA)
Croisière Noire seyahatinden 5 yıl sonra, Citroën Croisière Jaune seyahatini düzenler. Sınır tanımayan marka bu kez Asya'yı geçmeyi hedefler ve Beyrut - Pekin arasını geçer. 
1932-1934 CITROËN ROSALIE VE TRACTION AVANT
Citroën "Rosalie" serisini piyasaya sürer. Paris Otomobil Fuarında 8CV, 10CV ve 15CV modelleri tanıtılır. 1931'den itibaren, Linas-Montlhéry hız halkasında kırılan bir dizi rekorun ardından, her üç model de Rosalie adını alır. 
1935 CITROËN FİNANSAL SORUNLAR YAŞIYOR
Traction Avant'ın piyasaya sürülmesi, finansal yükümlülüklerini yerine getirmekte zorlanmakta olan şirketin yaşadığı finansal zorluklarıni çözmeye yetmez. Citroën, Michelin'in denetimi altında faaliyetine devam eder. André Citroën 3 Temmuz 1935'de ciddi bir hastalağın ardından hayatını kaybeder. Pierre Boulanger yeni CEO olur. 
1936-1939 CITROËN TRACTİON AVANT 15-SIX VE TUB
15-Six, Traction Avant ailesine katılır. Ferah, konforlu, hızlı (135 kph) ve sürüşü kolay olan 15-Six, dikkat çekici yol tutuşu ile çok geçmeden "yolların kraliçesi" unvanını alır.Citroën, TUB (Transport Utilitaire série B) ticari aracını piyasaya sürer. Modern tasarımlı bir kapalı kasa kamyonet olan bu araç, önden kontrollü düzen, sürgülü yan yükleme kapıları özellikleriyle dikkat çeker. 
1945-1947 CITROËN JAVEL FABRİKASININ YENİDEN İNŞASI
2. Dünya Savaşı'nda, i Citroën fabrikası bombalanır. Javel fabrikası yeniden inşa edilir. Citroën arta talebi karşılamaya heveslidir.Ekim ayında düzenlenen Paris Otomobil Fuarında Citroën üç model tanıtır: "11 Normale" olarak bilinen 11 B; 11 BL veya "11 Légère" (hafif) ve 15-SixG. Type H'de yine bu etkinlik esnasında ilk kez gösterilir. 
1948-1950 CITROËN 2CV'NİN PİYASAYA SÜRÜLMESİ
2CV nihayet Paris Otomobil Fuarında tanıtılır ve araç özgün görünümü ile ziyaretçileri büyüler. Ferdi taşımacılığa yeni bir yaklaşım getiren 2CV, 1990 yılına kadar beş milyondan adetten fazla üretilecektir. 1950'de Paris Otomobil Fuarında Citroën bu aracın 250 kg taşıma kapasitesi, 375 cm3 motor, 60 km/s azami hız ve 5 litre /100 kilometre yakıt tüketimine sahip kapalı kasa kamyonet versiyonunu görücüye çıkarır.  
1955-1958 DS VE CITROËN ID 19
1955 yılında Citroën DS modelini Paris Otomobil Fuarında tanıtır. Flaminio Bertoni'nin tasarladığı DS, estetik ve aerodinamik bir devrim niteliğindedir. 1958'de, ID 19, Coltelloni-Alexandre ve Desrosiers ile Monte-Carlo Rallisini kazanır. Bunun üzerine Citroën diğer yol yarışlarına da katılmaya karar verir. 
1960-1969 CITROËN AMI 6, DYANE VE MÉHARI
1960'ta, Ami 6 tüm Avrupa'da piyasaya sürülür. 1967'de tanıtılan Dyane, 2CV'nin kalitesi kanıtlanmış mekanik aksamıyla bir arazi aracının tüm avantajlarını sunan bir sedandır. Citroën, 1968'de Méhari ile çift silindirli araç ailesini Méhari ile genişletir. Orijinal ve çok yönlü bir arazi aracıdır. Plastik kaporta paslanma ihtimalini ortadan kaldırır ve küçük darbelere dayanıklıdır. 
1970-1974 CITROËN SM, GS VE CX
Maserati ile1968'de imzalanan bir anlaşmanın ürünü olan Citroën SM, DS'de kazanılan tecrübeyi sergileyen, spor ve lüks bir gezinti otomobilidir. Sonraki yıl çıkan GS, Citroën yelpazesinde Ami 8 ile DS arasına yerleşir. 1974'te hidropnömatik bağımsız süspansiyonu ve fütüristik torpidosuyla ödüller alan CX sunulur.  
1976-1978 CITROËN LN, LNA ET VISA
1976'da Citroën, Paris Otomobil Fuarında LN'yi görücüye çıkarır. Sınıfının en küçük motoruyla yakıt krizine bir çözümdür. 1978'de LNA ve Visa modelleri gelir. Bu yeni araçlar, üretim otomobillerde dünyada bir ilk olan tam elektronik ateşlemeye sahiptir. 
1980-1987 2CV CHARLESTONE, CITROËN BX VE AX
1980'de 2 CV, iki tonlu kaporta ve yuvarlak farlar kazanarak 2 CV Charleston adını alır.Citroën, yeni müşteriler kazanmak amacıyla, bir üretim araç olan BX'i tanıtır. 5 kapılı, 5 kişilik, 2 bölmeli bu sedan, seride GSA ile CX arasına yerleşir. 4 yıl sonra AX sürpriz olarak tanıtılır. 
1989-1994 CITROËN XM, ZX VE JUMPER
Hidro-aktif süspansiyonun doğuşu olan XM sunulur. Kazandığı 14 uluslararası ödülün ardından Xm'ye "Yılın Aracı" unvanı verilir.Citroën ZX, 1991'de tanıtılır. Peugeot ve Fiat ile yapılan bir sektörel işbirliğinden doğan Jumper 1994'te piyasaya sunulur. 
1995-1998 CITROËN SAXO, BERLINGO VE XSARA PICASSO
Ulaşım Fuarında, Citroën, kapalı kasa kamyonet olan Jumpy modelini tanıtır. Sonraki yıl Citroën Berlingo'yu takip eden Berlingo Multispace ve Saxo sunulur. Yeni nesil orta-sınıf makam araçlarının ilki olarak tasarlanan Xsara Picasso, konfor, güvenlik ve yol performansı bakımından markanın öncülüğünü göstermektedir. 
2000-2004 CITROËN C5 VE C3
Citroën, Paris Otomobil Fuarında zarafeti ve dinamizmi biraraya getiren C5'i tanıtır. İki yıl sonra Citroën C3 Fransa'da pazara sunulur. 
2005-2008 CITROËN C1, C6, C4 PICASSO VE C-CROSSER
2005 yılında Citroën C1'in üretimine başlanır. Bir sonraki yıl Citroën, yeni amiral gemisi sedanı C6'yı tanıtır.Citroën, seride Xsara Picasso'nun üzerine yerleşen Grand C4 Picasso'yu piyasaya sürer. Citroën, aynı yılın Temmuz ayında piyasaya sürülmesi planlanan C-Crosser'i tanıtır. 2008 yılında Citroën C3 Picasso, Picasso ailesine katılır. 
2009 YARATICI TEKNOLOJİ
Kurucusunun doğumgünü şerefine, Citroën yeni bir imzaya yer açar: Yaratıcı Teknoloji. Bununla beraber, krom kaplu üç boyutlu chevron logolar sunulur. Altında kırmızı harflerle Citroën kelimesi yazar. 
2010-2012 C-ZERO VE DS LINE
Citroën, 88'inci Brüksel Otomobil Fuarında Citroën C-Zéro'yu tanıtır.Citroën, DS Inside modelinin tanıtımından bir yıl sonra DS3'ü görücüye çıkarır, böylece yeni DS serisini bir yıl önceden ilan etmiş olur.Citroën DS4 piyasaya sürülür.Citroën DS3 ve DS4'ün ardından, Marka Shanghai'da DS5'in örtüsünü kaldırır. 
2014-2015 C4 CACTUS VE E-MÉHARI
2014 yılında, Citroën kullanım ve estetik açısından alternatif bir konpakt hatchback olan C4 Cactus'ü sundu. Bir sonraki yılın sonunda, 1968 Méhari modelinin modern versiyonu olan %100 elektrikli dönüştürülebilir dört koltuklu E-Méhari sunuldu. 
2017-2019 CITROËN SUV'LERİ
2017 yılında Citroën'in ilk SUV aracı C3 Aircross lanse edildi. Onu, Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon Sistemi ve Advanced Comfort koltukları ile konforlu C5 Aircross takip etti. 2019 yılında markanın ilk plug-in hibrit modeli olan Citroën C5 Aircross SUV Hybrid sunuldu. 
CITROËN'İN YÜZÜNCÜ YILI
Citroën 100. Yıldönümü Festivalleri, marka için çok özel bir alan olan ve efsanevi 2CV'nin geliştirildiği alan olani la Ferté-Vidame alanında gerçekleştirildi. 10.000’den fazla koleksiyoncu bir araya gelirken yaklaşık 4.200 otomobil sergilendi ve üç gün boyunca alana 60.000 kadar ziyaretçi gelerek otomobilleri yakından inceledi. 
2020 AMI
2020 yılının başında, Citroën, geleneksellikten tamamen uzak mobilite çözümü olan AMİ modeliyle pazarı hazırlıksız yakaladı. Elektrikli, ultra-kompakt, herkes için erişilebilir, 16 yaşından itibaren kullanılabilen bir araç. 

CITROËN ORIGINS İNTERAKTİF MÜZE

2016 yılında yayınlanan ve 65 ülkeden erişilebilen Citroën'in interaktif müzesiyle 83 ikonik Citroën modelini keşfedin. Üç boyutlu olarak her açıdan modelleri inceleme imkanı, görsel ve işitsel olarak benzersiz bir deneyim sunuyor.

 

CITROËN KONSERVATUVARI

1919'dan günümüze, Citroën benzersiz bir otomobil mirası inşa etti. Bu miras, 400'ü aşkın tarihi modelle dünyanın en büyük otomobil koleksiyonlarından birini barındıran fizik müzesi Aulnay-sous-Bois Konservatuvarı tarafından korunuyor. Elbette simgesel bir markanın tarihini gözler önüne seren endüstriyel ve ticari arşivler de unutulmamalı.